Video zyskuje i będzie zyskiwać popularność jako podstawowy nośnik informacji, rozrywki ale także komunikacji odbiorców między sobą. Na chwilę obecną podstawową platformą zamieszczania treści video w Internecie jest YouTube. Należy jednak zauważyć istotne zmiany jakie pojawiają się na tej platformie oraz rosnącą popularność video w pionie. Czy YouTube się obroni? Czy może inne platformy social media, które promują i coraz częściej „żyją” treściami video będą generowały większą uwagę i zasięgi konkretnych odbiorców? Za kilkanaście miesięcy będziemy mogli zweryfikować takie przypuszczenia, ale na chwilę obecną jeśli myślimy o treściach video to na pewno wygrywa YouTube.
Koniec roku, to czas podsumowań oraz najróżniejszych rankingów, które pojawiają się w mediach. Istnieje kilka zestawień rolniczych twórców YouTube, jednak nie spotkaliśmy rankingu dotyczącego sadowniczych kanałów na YouTube. Postanowiliśmy zatem zaprezentować dziś TOP 10 najpopularniejszych kanałów YouTube o tematyce sadowniczej. Ranking uwzględniający podstawowe parametry YouTube na dzień 19.12.2024 roku. Decydującą kwestią jest liczba subskrybentów. Dodatkowo kanał YouTube powinien systematycznie publikować materiały video w ostatnich miesiącach. Oto wyniki:
Kliknij w tabele aby powiekszyć
Tabele
Nazwa |
Data |
Liczba |
Liczba |
Liczba |
Gospodarstwo sadownicze |
13.06.2009 |
17,6 tys. |
605 |
8 442 391 |
Cielmus |
31.03.2014 |
12,1 tys. |
407 |
3 260 847 |
Paweł Płaza |
5.03.2024* |
5,21 tys. |
72 |
926 411 |
Golden sad |
3.03.2015 |
4,48 tys. |
392 |
2 358 767 |
Mechanik w Sadzie |
20.09.2014 |
2,96 tys. |
236 |
1 258 710 |
GSTK Tomasz K. |
26.12.2012 |
1,97 tys. |
214 |
602 575 |
Farma Mój Owoc |
8.10.2016 |
1,07 tys. |
81 |
334 918 |
Mój Sad |
1.09.2021 |
577 |
112 |
218 217 |
Jacek Maliszewski |
2.04.2015 |
528 |
50 |
76 521 |
Kamila Jankowska |
29.11.2022 |
383 |
11 |
55 823 |
* Paweł Płaza utworzył nowy kanał (na YouTube 5 marca br. to nie jest jego pierwsza publikacja video).
Poza TOP 10 chciałbym wszystkim przypomnieć „martwe” już kanały YouTube, ale większość z nas oglądała filmy publikowane przez ich właścicieli.
SadszwedoPl • 6,1 tys. subskrybentów • 82 filmy
Piotr Wiśniewski • 3,76 tys. subskrybentów • 29 filmów
Esadowy • 3,5 tys. subskrybentów • 78 filmów
Łukasz Wiśniewski • 3,07 tys. subskrybentów • 430 filmów
Na zakończenie jeszcze popatrzmy jak wyglądają nasze media sadownicze odnośnie treści video na platformie YouTube.
Nazwa kanału |
Data dołączenia |
Liczba |
Liczba |
Liczba |
Sadownictwo |
22.12.2013 |
40,7 tys. |
1034 |
10 662 984 |
Kobieta w sadzie |
03.01.2018 |
18,2 tys. |
794 |
7 845 799 |
JAGODNIK |
19.06.2011 |
17,6 tys. |
1393 |
11 959 168 |
E-sadownictwo |
01.07.2010 |
17,2 tys. |
1144 |
6 149 343 |
Sad24 |
06.02.2015 |
13,9 tys. |
1192 |
7 078 888 |
SadyOgrody |
20.02.2015 |
348 |
22 |
95 337 |
Wszystkim twórcom życzymy merytorycznych treści oraz wytrwałości na YouTube.
Najnowsze komentarze