Perfectly Imperfect – inicjatywa, którą Tesco Polska w styczniu wprowadziła pilotażowo w 14 sklepach – okazuje się strzałem w dziesiątkę. Klienci docenili zalety nieidealnych warzyw i owoców i chętnie po nie sięgają, dlatego sieć zdecydowała się rozszerzyć program i wprowadzić go do 230 sklepów w całym kraju. Nieidealne warzywa i owoce są dostępne we wszystkich hipermarketach i wybranych supermarketach Tesco w bardzo atrakcyjnych cenach.
Polacy pokochali nieperfekcyjne warzywa i owoce https://t.co/OkuxuplcJ6 pic.twitter.com/92ZktFze4F
— Tesco Polska (@TescoMediaPL) 15 marca 2017
Zaledwie po kilku tygodniach od startu akcji Perfectly Imperfect nieperfekcyjne warzywa i owoce zyskały dużą popularność. W „pilotażowych” hipermarketach Tesco już średnio 1 na 10 kilogramów sprzedawanych buraków i marchwi to właśnie „nieidealne” warzywa. W sklepach mniejszego formatu jest jeszcze lepiej – w kategorii buraków co piąte warzywo należy do grona „nieperfekcyjnych”, natomiast w przypadku marchwi – co siódme. Nieco trudniej o statystyki dotyczące jabłek – tu bowiem liczba gatunków i odmian w ofercie jest bardzo duża. Niemniej, jabłka „Perfectly Imperfect” stanowią średnio jedną trzecią sprzedaży swojego najbliższego „perfekcyjnego” odpowiednika.
Cieszymy się ze znacznej popularności nieidealnych warzyw i owoców, szczególnie że wszystkie produkty pochodzą od polskich dostawców. Inicjatywa była wprowadzana pilotażowo, a już po kilku tygodniach zdecydowaliśmy się rozszerzyć sprzedaży na wszystkie sklepy wielko- i średniopowierzchniowe oraz wybrane supermarkety, czyli łącznie 230 placówek. Jeśli klienci będą kupować nieperfekcyjne produkty równie chętnie jak dotychczas, będzie to spory sukces w walce z marnowaniem żywności
– mówi Michał Sikora, rzecznik prasowy Tesco Polska.
Dlaczego warto kupować „nieperfekcyjne” warzywa i owoce? https://t.co/Q79oOHtGco pic.twitter.com/kLS4iO8q47
— Tesco Polska (@TescoMediaPL) 25 stycznia 2017
Program Perfectly Imperfect jest odpowiedzią na alarmujące statystyki dotyczące marnowania żywności. Banki Żywności podają, że tylko w Polsce co roku marnuje się 9 mln ton jedzenia. Marnowanie rozpoczyna się już na początku łańcucha dostaw, a jednym z powodów wyrzucania do kosza warzyw i owoców jest właśnie ich kształt, rozmiar i wygląd, który nie odpowiada standardom. Celem Tesco jest zapobieganie marnowaniu żywności, dlatego firma wdrożyła program Perfectly Imperfect, w którym zachęca klientów do kupowania nieidealnych owoców i warzyw.
Program Perfectly Imperfect obejmuje jabłka, buraki, marchewki i ziemniaki, które wyglądem i kalibrem nieco odbiegają od tego, do czego przyzwyczaili się klienci. Akcja cieszy się dużą popularnością w Wielkiej Brytanii, a w styczniu tego roku program został wprowadzony do 50 sklepów w Europie Środkowej, w tym 14 w Polsce. W Polsce, jako pierwszym kraju regionu, zdecydowano o rozszerzeniu zasięgu akcji i wprowadzeniu jej w większej liczbie sklepów.
Informacja prasowa Tesco Polska
Przypomnijmy:
- Projekt „Perfectly Imperfect” to produkty, których wygląd jest daleki od ideału. Takie produkty są zazwyczaj wyrzucane ze względu nie nieodpowiedni kształt lub rozmiar. Firma Tesco zdecydowała się odbierać takie produkty od dostawców i oferować je klientom po konkurencyjnej cenie w wybranych sklepach Tesco (…). [czytaj wpis: Tesco: Nieidealne owoce nie są gorsze ! >>>]
Najnowsze komentarze