Jak informuje jablonka.info rok 2017 zdecydowanie należał do Jabłek Grójeckich wśród konsumentów zauważyliśmy wzrost rozpoznawalności marki i notujemy ciągły wzrost sprzedaży. Plany na kolejny rok są równie intensywne. W kwietniu obchodzić będziemy m.in. 500-lecie koronacji Królowej Bony, która przysłużyła się do rozwoju regionu grójeckiego, nazywanego „największym sadem Europy”.
Korzystamy z tradycji, ale też wdrażamy w produkcji jabłek nowe technologie i widzimy ogromny potencjał w rozwoju nowoczesnego sadownictwa. Cały czas pracujemy nad obniżeniem zawartości pozostałości pestycydów w naszych jabłkach, zaostrzając obowiązujące normy wprowadzone przez Unię Europejską
– podsumował rok Prezes Stowarzyszenia Sady Grójeckie Maciej Majewski.
W 2011 r. Jabłka Grójeckie zostały wpisane do unijnego rejestru jako Chronione Oznaczenie Geograficzne. Dzięki oznaczeniu możemy łatwo zidentyfikować oryginalne i wartościowe produkty o wysokiej jakości. Polscy konsumenci coraz staranniej podchodzą do wyboru produktów w czasie decyzji zakupowych, chcą jeść zdrowo, świeżo i naturalnie z gwarancją najwyższej jakości.
Marka „Jabłko Grójeckie” odnosi się do 27 odmian i ich sportów uprawianych w regionie grójeckim. Swoje wyjątkowe walory zawdzięczają warunkom glebowym oraz klimatycznym. Jabłka Grójeckie charakteryzują się średnio o 5% wyższą kwasowością niż u jabłek tej samej odmiany pochodzących z innych regionów oraz wyraźnym rumieńcem wynikającym z wyższej zawartości barwników pod skórką (antocyjanów i karotenoidów). Do najpopularniejszych odmian zalicza się: Gala, Golden Delicious oraz Jonaprince.
Obecnie na terenie Grójecczyzny uprawia się intensywne sady karłowate, które dostarczają ok. 40% krajowej produkcji jabłek. Do Stowarzyszenia Sady Grójeckie należy blisko 400 członków, cały czas rozmawiamy z innymi potencjalnie zainteresowanymi grupami.
Dzięki naszej obecności na targach i imprezach branżowych budujemy naszą markę, nie tylko w Polsce, ale również po za granicami naszego kraju. Sukces Jabłek Grójeckich to wciąż rosnące zainteresowanie konsumentów, nasze jabłka są dostępne w sieciach handlowych – Lidl, Kaufland, Makro Cash & Carry. Pracujemy nad zwiększeniem dostępności Jabłek Grójeckich, cały czas prowadzone są rozmowy z kolejnymi sieciami handlowymi na temat możliwości współpracy
– podsumowuje Prezes Stowarzyszenia Sady Grójeckie.
- źródło: jablonka.info
Najnowsze komentarze