Miniony sezon jabłkowy na Ukrainie był bardzo udany, podobnie jak w wielu innych krajach europejskich. W tym roku wolumeny spadły, a ceny wzrosły. Dobrą wiadomością dla jednego z ukraińskich eksporterów jabłek jest fakt, że popyt jest nadal dość wysoki. Do tego stopnia, że będą musieli zaopatrywać się w jabłka z innych krajów europejskich – czytamy na freshplaza.com
Sezon jabłkowy 2018-2019 na Ukrainie był świetnym sezonem dla USPA Fruit, sezonu, w którym mogli ugruntować swoją pozycję na rynku.
Zbiory w 2018 r. Były prawie o 30% wyższe niż zbiory w 2017 r., co oznacza, że byliśmy zmuszeni otworzyć nowe rynki i kanały sprzedaży ukraińskich jabłek. Uważam, że nasz zespół wykonał świetną robotę, ponieważ zasięg geograficzny przesyłek rozszerzył się na piętnaście różnych krajów, a kanały sprzedaży zostały dodane poprzez bezpośrednie umowy z sieciami handlowymi i firmami cateringowymi
- powiedział Volodymyr Gurzhiy, CCO USPA Fruit LLC. Jak dodał:
Oznacza to, że nasze jabłka były dostarczane do różnych sieci supermarketów, HoReCa, firm cateringowych, linii lotniczych, a nawet do baz wojskowych i statków. Umożliwiło to rekordowy wzrost sprzedaży ukraińskich jabłek daleko poza Ukrainą. W rzeczywistości wszyscy pracowaliśmy nad jakością jabłek, opakowań.
Jednym z wyzwań związanych z uprawą jabłek na Ukrainie była zmiana sposobu myślenia sadowników. Do tej pory koncentrowali się oni głównie na rynku krajowym.
Musieliśmy ciężko współpracować z ukraińskimi sadownikami, aby zmienić ich nastawienie i zachowanie, aby przejść od zaopatrzenia zwykłych rynków do spełnienia wymagania dla naszych nowych rynków. Aby osiągnąć ten poziom, wraz z funduszami międzynarodowymi, zorganizowaliśmy kilka seminariów w głównych regionach sadowniczych, aby podzielić się odpowiednimi informacjami.
Mimo że wolumeny spadły, popyt na ukraińskie jabłka jest wysoki. Aby rozwiązać ten problem, USPA będzie pozyskiwać jabłka z innych krajów.
Udało nam się zbudować strukturę handlową, która pozwala nam sprzedawać więcej produktów niż mamy. Jeśli weźmiemy poprzedni sezon, powiedziałbym, że moglibyśmy sprzedać trzy razy więcej niż zostało wysłane
- wyjaśnia Gurzhiy.
Tak więc, aby aby zaspokoić rosnące zapotrzebowanie na nasze jabłka, będziemy musieli zaopatrywać się w jabłka z innych krajów, takich jak Włochy, Grecja i Serbia, ponieważ ukraińska produkcja jest ograniczona w niektórych odmianach. Oczekujemy podwojenia sprzedaży w tym sezonie. Uważamy, że bardzo ważne jest, aby nasz rozwój nie wpływał na jakość, ponieważ zawsze był to nasz najwyższy priorytet.
- dodaje Gurzhiy.
Popyt na ukraińskie jabłka jest najwyższy w krajach należących do Rady Współpracy Zatoki Perskiej ( Arabia Saudyjska, Bahrajn, Katar, Kuwejt, Oman i Zjednoczone Emiraty Arabskie). Gurzhiy twierdzi jednak, że istnieje wiele popularnych miejsc docelowych.
Głównymi krajami europejskimi, z którymi współpracujemy, są Szwecja, Anglia, Hiszpania i Holandia. W Azji eksportujemy do Hongkongu, Singapuru, a największym sukcesem w sezonie 2018-2019 była Malezja, gdzie uzyskaliśmy najlepsze wyniki. W przypadku Malezji Ukraina znalazła się w pierwszej trójce dostawców jabłek europejskich tuż po Włoszech i Francji. Jednak najszybciej rosnący popyt pochodzi z krajów GCC (Rada Współpracy Zatoki Perskiej), takich jak ZEA, Arabia Saudyjska, Kuwejt, Bahrajn i Oman.
Celem USPA Fruit jest rozwój i utrzymanie jakości jabłek na poziomie oferowanym przez Włochów.
W tym sezonie dołożymy wszelkich starań, aby zaspokoić rosnący popyt na ukraińskie jabłka, szczególnie na jabłka pod marką owoców USPA. Naszym punktem odniesienia są Włochy, dlatego naszym celem będzie utrzymanie wysokich standardów w celu dopasowania do tych samych standardów co produkt z Włoch, oferując bardziej rozsądną politykę cenową. W miesiącach letnich będziemy dostarczać czereśnie, jagody i inne rośliny
- podsumowuje Gurzhiy.
- źródło: freshplaza.com
Najnowsze komentarze