Pandemia wygenerowała dodatkowy popyt na owoce jagodowe. Produkcja wzrosła o 10%, wzrosła również sprzedaż soków NFC i mrożonek. Plantatorzy pokazali, że umieją dostosować się do warunków i wykorzystywać nowe okazje do promocji. Pomagali w czasie najdramatyczniejszych zachorowań, wspierali gastronomię i zapraszali na plantacje w momencie, kiedy ludzie bardzo tego potrzebowali. Swoją ofertę pokazali jagodowi przetwórcy.
Miarą sukcesu kampanii „Czas na polskie superowoce” jest rosnąca skala współpracy plantatorów i przetwórców. Mimo ograniczeń, w działania promocyjne zaangażowało się więcej osób niż w latach ubiegłych. Licznie udostępniane relacje z wydarzeń i na temat walorów owoców tylko w mediach społecznościowych dotarły do 7 mln osób. Powstało też ponad 50 materiałów filmowych i 1250 publikacji prasowych promujących konsumpcję.
Często było tak, że sprzedawaliśmy #owoce za grosze...aż się zaczęło (...) - informują Elżbieta i Andrzej Łaniak, Z Chaty Łaniaków. https://t.co/57rOIEghqH
— sadownictwo (@sadowniczy) November 4, 2020
Patrząc na poszczególne gatunku: truskawka zdobyła tytuł ulubionego owocu Polaków, a borówka najlepszego w opinii polskich dietetyków. Czerwiec zdominowała jagoda kamczacka, a sierpień aronia. Agrest, porzeczka i minikiwi zaznaczyły swoją atrakcyjność kulinarną, a bardziej nieszablonowo promowała się malina – akcją realistycznego rysowania owocu i prezentacją odmiany w kolorze żółtym. W roku 2020 po raz pierwszy promocją objęto przetwory.
Producenci pokazali, że superowoce wzmacniają odporność i że potrafimy się nimi dzielić.
Sektor owoców jagodowych krzepnie i jednoczy swoje siły. Przekaz nasz jest optymistyczny, pokazujemy rodakom, że żyjemy w jagodowym trendzie. Sprzedaż rośnie na całym świecie, a co ważne, są to owoce bardzo charakterystyczne dla naszego klimatu. Lekcja uważności trafia w potrzeby współczesnego konsumenta, odświeża też nasze myślenie o promocji
- komentował dr Paweł Krawiec, plantator malin i promotor owoców jagodowych.
- źródło: polskiesuperowoce.pl
Najnowsze komentarze