Patriotyzm gospodarczy to modne hasło, które od niedawna króluje w Polsce. W jego myśl powinno się wspierać rodzimy przemysł gospodarczy. Idąc za ciosem, poseł Jacek Osuch pyta w interpelacji, dlaczego na pokładach PKP Intercity w ramach poczęstunku nie są rozdawane polskie soki. Przewoźnik tłumaczy, że przeszkodą jest tutaj prawo.
Polski rząd przyjął strategię patriotyzmu gospodarczego. Namawia Polaków do kupowania polskich produktów oraz wspierania rodzimego przemysłu. Wszystko po to, żeby wzmacniać polską gospodarkę. – W tym kontekście może warto zastanowić się nad jeszcze mocniejszym wspieraniem polskich firm przez spółki będące własnością Skarbu Państwa – pisze do Ministerstwa Infrastruktury i Budownictwa poseł Jacek Osuch. – Dla wielu z nich takie wsparcie będzie miało charakter nie tylko prestiżowy, ale pozwoli też na ugruntowanie pozycji i promocję marki – dodaje.
Poseł zachęca, aby w ramach bezpłatnej przekąski zastąpić napoje gazowane smacznymi i zdrowymi produktami polskimi, jak np. tłoczonymi sokami owocowymi lub owocowo-warzywnymi.
Poczęstunek dla pasażerów, na podstawie umowy z PKP Intercity w ramach przeprowadzonego postępowania o udzielenie zamówienia na usługi społeczne, rozdaje Wars. O ile przewoźnik byłby zapewne zainteresowany wspieraniem polskich podmiotów, to o tyle blokuje go prawo. – Ustawa wskazuje na zakaz dokonywania opisu przedmiotu zamówienia w sposób, który mógłby utrudniać uczciwą konkurencję. Zakazane jest więc dokonywanie opisu przedmiotu zamówienia nie tylko takiego, który wprost utrudnia uczciwą konkurencję, wskazując na konkretny produkt, lecz także takiego, który hipotetycznie mógłby zaburzyć konkurencję na rynku – wyjaśnia Andrzej Bittel, podsekretarz stanu w MIB.
Jednocześnie PKP Intercity zapowiada, że będzie częściej przeprowadzać na swoich pokładach akcję wspierania polskich produktów, którą zorganizowano 11 listopada 2016 r. przy współpracy z „Towarzystwem Rozwoju Sadów Karłowych“. Jabłka były wydawane podróżnym jako dodatek do standardowego poczęstunku.
Wobec pozytywnego odbioru akcji przez podróżnych, spółka planuje w przyszłości podobne działania marketingowe oraz pozostaje otwarta na wszelkie inicjatywy dotyczące nawiązania współpracy, w szczególności, o charakterze barterowym
podaje Andrzej Bittel, podsekretarz stanu w MIB.
- źródło: rynek-kolejowy.pl / Czytaj całość >>>
>/center>
Najnowsze komentarze