Jak informował Pan Adam Paradowski podczas Fruit Quality Contract zorganizowanego przez firmę Syngenta 6 marca 2019 roku.
Indie za 5 lat będą najprawdopodobniej największym krajem na Świecie. Rocznie importują około 1,1 miliona ton owoców z czego aż 30 % stanowią jabłka. W marcu jabłka w Indiach się kończą, dlatego największe oczekiwania Indii na import jabłek to kwiecień, maj, czerwiec i początek lipca. Indyjscy konsumenci preferują odmiany jednokolorowe (czerwone, czerwone paskowane lub różowe), bardzo słodkie, soczyste, chrupiące o wysokiej jędrności i wydłużonym kształcie (szczególnie dla odmian typu Deliciuse) (…).
Sekretarz stanu Szymon Giżyński spotkał się dziś (29.03) z prezesem Forum Indyjskich Importerów Żywności (FIFI) Amitem Lohani. Spotkanie zostało poświęcone kwestiom rozwoju eksportu polskiej żywności na rynek indyjski. Wiceminister Giżyński podkreślając wzrastające znaczenie rolnictwa w polskiej gospodarce, wskazał na czołową pozycję zajmowaną przez Polskę w produkcji wielu kategorii produktów żywnościowych, jak również dążenie do osiągnięcia ich najwyższej jakości, co znajduje uznanie na wymagających rynkach UE.
Podkreślił wolę równoważenia znaczącego ujemnego bilansu w handlu produktami rolno-spożywczymi z Indiami oraz niesatysfakcjonujący poziom dotychczasowego polskiego eksportu do tego kraju, nieodzwierciedlający pozycji polskiego rolnictwa i przetwórstwa rolno-spożywczego. Wskazał na szanse rozwoju polskiego eksportu rolno-spożywczego do Indii wynikające z osiągniętego w ostatnich latach postępu w zakresie dostępu polskich towarów rolno-spożywczych do rynku indyjskiego.
Prezes FIFI potwierdził zainteresowanie przedsiębiorców indyjskich importem polskiej wieprzowiny, mięsa drobiowego, jabłek, owoców jagodowych, jak również produktów mlecznych, słodyczy i wyrobów alkoholowych. Wskazał na znaczący potencjał rozwoju polskiego eksportu do Indii, który w ciągu najbliższych lat mógłby osiągnąć kilkunastokrotne zwiększenie obecnie osiąganych wyników.
Najważniejszym rezultatem spotkania było uzgodnienie możliwości wsparcia ze strony FIFI dla zwiększenia efektywności działań marketingowych polskich przedsiębiorców zainteresowanych eksportem na rynek indyjski (m.in. pomoc w zorganizowaniu spotkań z czołowymi indyjskimi importerami, jak również przedstawicielami Agencji ds. Standardów i Bezpieczeństwa Żywności FSSAI w trakcie udziału w targach rolno-spożywczych w Indiach), oraz współpracy w zakresie kontaktów z administracją indyjską dla sprawnego przebiegu procedur związanych z dostępem polskiej żywności do rynku indyjskiego (np. w przypadku polskiej borówki wysokiej).
Indie to priorytetowy partner w kontekście możliwości rozwoju współpracy w sektorze rolno-spożywczym. W 2018 r. polski eksport rolno-spożywczy do tego kraju osiągnął wartość 9,1 mln euro; najważniejszym polskim towarem eksportowym na rynek indyjski były jabłka, na które przypadało ok. 40% wartości eksportu rolno-spożywczego do Indii.
- źródło: gov.pl
Najnowsze komentarze