Zmiana kontynentów, zmiana temperatur, wymagający transport. Mimo to - nasze borówki amerykańskie zwiedzają cały świat. I bardzo dobrze im to wychodzi.
Wielkość eksportu, co roku kształtuje się w okolicach 70-80 %. W tym roku mamy nadzieje wysłać pierwsze wysyłki lotnicze do Indii. Mam nadzieję, że zrealizujemy też pierwszą wysyłkę kontenerem morskim
– informuje Agata Małkiewicz, Grupa Producentów „Polskie Jagody”.
Jak podaje Agrobiznes Wyspy Brytyjskie, Skandynawia, południe Europy, a nawet Azja - polskie borówki docierają coraz dalej. Ceny za granicą są zazwyczaj wyższe niż na polskim rynku, jednak wyższa musi być też jakość.
Eksportujemy około 98 % produkcji. Jesteśmy audytowanie rok rocznie przez kilka sieci handlowych od 5/6 lat i dopiero po tych 5 latach sieć się zgadza, że możemy dostarczać owoce bezpośrednio do nich
– mówi Rafał Legucki Grupa Producentów Owoców „Sunberry”.
Be eksportować plantatorzy musza zdobyć też odpowiedni certyfikaty świadczące o bezpieczeństwie i wysokim standardzie produktu.
Żeby owoce dotarły do Azji musza bardzo dobrze się przechowywać, ponieważ ten transport jest dość wymagający i dostarcza dużo stresowych warunków owocom
– tłumaczy Agata Małkiewicz, Grupa Producentów „Polskie Jagody”.
Jest coraz więcej nasadzeń. Podaż rośnie dużo szybciej niż popyt więc koszty pracy się zwiększają. Na pewno lepszy dochód osiągają gospodarstwa, które eksportują borówkę.
– mówi Rafał Legucki Grupa Producentów Owoców „Sunberry”
Zagranicznik konsumenci, mimo że są bardzo wymagający już docenili jakość polskiej borówki. Jej popularność na świecie rośnie – i nie jest to nic dziwnego skoro jesteśmy już 7 jej producentem na świecie. – podaje Agrobiznes.
- źródło: tvp.pl
Polska ma doskonałą reputacje, jeśli chodzi o produkcję borówek w Europie. Polska zadziwiła wiele osób potrafiąc zaistnieć jako odnoszący sukces producent borówek i jej pozycja jest bardzo zasłużona. Obecnie o pewnych porach roku Polska jest liderem kategorii – wszystkie duże firmy kupują w Polsce, a robią to dlatego, że wiedzą, że mogą tu uzyskać produkt dobrej jakości, po odpowiedniej cenie, z zachowaniem stałości dostaw, w pożądanym rozmiarze i odpowiednim opakowaniu. A to jest klucz do sukcesu w branży owocowej. (…) – mówi Chris White, Managing Director Market Intelligence (United Kingdom).
- źródło: Polish Berry
Najnowsze komentarze