Azja to rynek wymagający, na którym każdy sukces odbija się szerokim echem na całym świecie. PBC w roku 2017 obok transportu lotniczego owoców uruchomiła na kierunku azjatyckim transport kontenerowy. To rok silnej obecności promocyjnej na rynkach Hongkongu, Singapuru i Malezji, rok dwóch misji handlowych i wejścia do Wietnamu.
Eksportujemy do ponad 25 krajów na 4 kontynentach. Kierunek azjatycki jest jednym z naszych priorytetów. Jesteśmy obecni na 5 rynkach azjatyckich i chcemy wejść na jeszcze kilka. Powoli procentują dobre relacje handlowe, nasza fizyczna obecność i nowe produkty. W Azji wprowadzamy w tym roku nową linię premium +18mm pod marką Berry Good - mówi Agata Małkiewicz, dyrektor sprzedaży PBC.
Stawiamy na branding i na komunikację kraju pochodzenia. Uruchomiliśmy pierwszy w Polsce fanpage dla konsumentów poza granicami kraju – BerryGood from Poland. Jesteśmy konsekwentni, nasze stoiska na targach, nasze materiały dla importerów, foldery i filmy promocyjne dedykowane na poszczególne rynki są utrzymane w tej samej identyfikacji wizualnej – mówi Małkiewicz.
W tym roku na wszystkich rynkach azjatyckich oferowaliśmy owoce w zbierane w standardzie „30 minut”, czyli wstępnie schłodzone wciągu 30 minut od zebrania. Promowaliśmy również „7 Zasad Dobrego Zbioru” - mówi Mateusz Pilch z BerryGroup.
Nasza marka została dobrze przyjęta w Azji. Kluczowe znaczenie dla naszych importerów ma słodki smak i oczywiście duży rozmiar owoców. Azjatyccy konsumenci są bardzo wymagający pod względem wyglądu owoców – mówi Agata Małkiewicz. W sukcesie pomaga nam dobra opinia na temat jakości polskiej żywności. Jako producenci borówki korzystamy z niej i staramy się ją wzmocnić.
Najsilniej promowaliśmy borówkę w Singapurze i Malezji. Wzięliśmy także udział w Vietfood 2017. Intensywnie pracujemy nad otwarciem rynku wietnamskiego. Wietnam jest drugim co do wielkości importerem polskich produktów spożywczych w Azji i największym partnerem handlowym Polski w krajach ASEAN. Postrzegamy rynki wietnamski i chiński jako bardzo obiecujące.
Polskie sukcesy i ekspansywność zostały zauważone w jagodowym świecie, m.in. na wrześniowej konferencji IBO Summit 2017, zorganizowanej w Chinach, w prowincji Yunnan. Nasz wywiad jest top news’em na pierwszej stronie International Blueberry Organization – dodaje Pilch.
Informecja prasowa Polish Berry Cooperative
Najnowsze komentarze