Yello® to nowa marka jabłek której oficjalna prezentacja odbyła się 25 listopada 2016 roku podczas targów Interpoma w Balzano. Zaprezentowana została przez konsorcja VOG i VI.P - licencjobiorców odmiany marki Yello® w Europie.
Marka Yello® została stworzona dla odmiany Shinano Gold - japońskiej odmiany znalezionej w 1993 roku w Nagano, która powstała przez skrzyżowanie odmiany Golden Delicious i Senshu. Owoce Shinano Gold mają gładką, alabastrową żółtą skórkę i słodki chrupiący miąższ, charakteryzują się długim okresem trwałości oraz wysoką jakością. Jest to odmiana o małej tendencji do ordzawiania się. Dojrzewa 2 tygodnie po odmianie Golden Delicious, a jędrność jabłek w czasie zbiorów odmiany Shinano Gold wynosi 7-8 kg/cm2. Odmiana wymaga kilkuetapowego zbioru. Konsumenci, którzy wolą słodkie jabłka z pewnością docenią jego niską kwaskowatość (4 - 5 g/l MA), znakomity słodki smak i aromat. Nazwa marki „Yello" podkreśla ich charakterystyczny kolor.
Jak podczas targów wyjaśniał Gerhard Dichgans, dyrektor VOG - Z Yello® chcemy napisać nowy rozdział na rynkach, w których odmiana Golden Delicious od wielu lat pozostawała w cieniu np. w Wielkiej Brytanii czy Niemczech.
new kid in (the apples) town #pressconference #officialpresentation #yello #yelloapple pic.twitter.com/2xYsVS2v4k
— INTERPOMA FieraBZ (@INTERPOMA) 25 listopada 2016
Powstanie marki Yello® jest opowieścią o spotkaniu dwóch bardzo odległych i różnych tradycji, tych z Japonii i Alto Adige (Południowego Tyrolu). Ludzi połączonych jedną wspólną wizją stworzenia nowej odmiany, która podbije wiele rynków - wyjaśnił Josef Wielander, dyrektor VI.P.
Dziś Yello® to znak towarowy, który zarejestrowany jest już w 69 krajach na świecie. W 2017 i 2018 roku ponad 150 tysięcy drzew Yello® ma zostać posadzonych w Południowym Tyrolu (Alto Adige – Südtirol).
- źródło: freshplaza.com
Najnowsze komentarze