Wzrost świadomości i wiedzy konsumentów oraz stale rosnąca konkurencja na rynku stawiają przed producentami produktów owocowo-warzywnych duże wyzwania.
Jak skutecznie wprowadzić produkty owocowo-warzywne do sieci handlowych? O czym należy pamiętać? Jak napisać ofertę? Jak przygotować się na rozmowy z sieciami? Jak wyróżnić się na półkach? Czy jakościowy produkt owocowo-warzywny powinien posiadać certyfikaty?
Przygotowanie oferty, aby wyróżniała się na tle konkurencji i odpowiadała na potrzeby partnera, to kluczowe elementy, na które należy zwrócić uwagę przygotowując się na rozmowy z partnerami biznesowymi.
Producent powinien rozumieć zarówno konsumenta, trendy, rynek, jak i wsłuchiwać się w potrzeby swojego klienta, czyli kupca. Przed rozmowami z sieciami udać się do sklepu, zobaczyć, jak jest zorganizowany, jaka oferta występuje w kategorii nas interesującej, jakie są marki, jakie smaki, wielkości opakowań, rodzaj opakowań – pozwoli to zdiagnozować występujące w sklepie luki i zaproponować rozwiązania w zakresie oferty. Zapotrzebowanie może być zgłoszone przez samego kupca, np. może chcieć rozbudować konkretną kategorię, np. soki o mniejszej gramaturze albo z certyfikatem, takim jak System Jakości Certyfikowany Produkt (CP)
– mówi Hanna Adamiak, trener marketingu i zarządzania, trener praktyk.
Postanowiliśmy dowiedzieć się czy pojedynczy sadownik zgodnie z hasłem na stronie internetowej "Wspieramy małych producentów" ma szanse stać się dostawcą jabłek do sieci sklepów Biedronka ? @M_Maliszewski @Piechocinski @Karolina_Zal @dziwulski_m https://t.co/tpZSSfXr1V
— sadownictwo (@sadowniczy) February 9, 2021
Odpowiednie przygotowanie do rozmów to m.in. dobrze przygotowana oferta. Producent produktów owocowo-warzywnych powinien przedstawić swoje portfolio, opowiedzieć ideę, jaka towarzyszy oferowanym produktom. Te elementy są potwierdzeniem dla odbiorcy, że produkt zapewnia wiarygodność, jakość, bezpieczeństwo, a producent rozumie rynek i jego aktualne potrzeby – dodaje.
Wejście na rynek i zaistnienie produktów w sieciach handlowych jest w tych czasach niezwykle trudne – trzeba być ekspertem w swojej branży, śledzić aktualne badania i przygotować się na oczekiwania klienta. Aby wyróżnić się spośród rosnącej konkurencji, warto odpowiednio reagować na zmieniające się trendy. System Jakości Certyfikowany Produkt (CP) może być tym elementem, który pozwoli w odpowiedni sposób wpisywać się w trendy komunikacyjne z wykorzystaniem walorów odżywczych i prozdrowotnych oferowanych produktów.
Jest wiele sposobów, aby wyróżnić się na półkach: warto wykorzystać znak jakości CP nie tylko na etykietach, ale także na zawieszkach czy ulotkach. Warto dodawać informacje o właściwościach, zaletach produktu na opakowaniu zbiorczym, przygotować produkty na każdy dzień tygodnia czy produkty w wielopakach, dodatkowo informując o korzyściach prozdrowotnych. System Jakości Certyfikowany Produkt jest odpowiedzią na potrzeby konsumentów. Promuje produkty o wysokiej gęstości odżywczej, które mają właściwości prozdrowotne oraz mają potwierdzone istotne ilości korzystnych dla zdrowia składników. Kolejnymi zaletami, dla których warto być w Systemie Jakości Certyfikowany Produkt, są dodatkowa promocja, dzięki kampanii informacyjnej, oraz wyróżnienie produktu na sklepowej półce, przed którą zapada 78% decyzji zakupowych. Certyfikat jakości jest dla konsumentów synonimem zewnętrznej kontroli składu produktu, potwierdzającej jego jakość, naturalność oraz prozdrowotne walory
– podsumowuje dr inż. Barbara Groele, Sekretarz Generalna KUPS.
- źródło: prhub.prowly.com
Sprawdziliśmy System Jakości Certyfikowany Produkt (CP):
Obecnie system jakości Certyfikowany Produkt (CP) jest poddawany procedurze uznania przez Ministra Rolnictwa i Rozwoju Wsi jako Krajowy System Jakości, zgodnie z art. 16 ust. 1 lit. b Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) Nr 1305/2013 z dnia 17 grudnia 2013 r. w sprawie wsparcia rozwoju obszarów wiejskich przez Europejski Fundusz Rolny na rzecz Rozwoju Obszarów Wiejskich (EFRROW) i uchylające rozporządzenie Rady (WE) nr 1698/2005. Po uzyskaniu statusu Krajowego Systemu Jakości, zgodność z wymaganiami będzie weryfikowana przez niezależne organy kontroli.
Dla jakich produktów obowiązuje System Jakości Certyfikowany Produkt (CP)
- soki owocowe, warzywne, warzywno-owocowe / owocowo-warzywne,
- nektary owocowe, warzywne i warzywno-owocowe / owocowo-warzywne,
- smoothies owocowe, warzywne i warzywno-owocowe / owocowo-warzywne,
- musy owocowe, warzywne i warzywno-owocowe / owocowo-warzywne,
- inne produkty z owoców i/lub warzyw.
Jak się zgłosić do systemu jakości CP?
Aby przystąpić do systemu i mieć możliwość sygnowania produktu logo Certyfikowany Produkt należy wypełnić Formularz zgłoszeniowy wraz z Kartą(-ami) Produktu i przesłać go do Stowarzyszenie Krajowa Unia Producentów Soków
Następnie:
Biuro KUPS w ciągu 7 dni skontaktuje się z Wnioskodawcą w celu potwierdzenia poprawności złożonych dokumentów lub poproszenia o ich uzupełnienie.
Decyzja o nadaniu poszczególnym produktom certyfikatu systemu jakości CP zostanie podjęta w ciągu 30 dni. W sprawach trudnych, wymagających więcej czasu do podjęcia decyzji, czas może zostać przedłużony.
W przypadku odmowy nadania znaku CP podmiot zgłaszający ma prawo odwołania się od decyzji do Zarządu KUPS w ciągu 14 dni od otrzymania zawiadomienia. Zarząd na najbliższym posiedzeniu podejmie decyzję. Decyzja Zarządu jest ostateczna i nieodwołalna.
Nastąpi podpisanie umowy oraz uiszczona zostanie opłata administracyjna określona w umowie.
Najpóźniej do siedmiu dni (7 dni) od wpłynięcia opłaty wydane zostaną certyfikaty CP dla produktów, które uzyskały pozytywną decyzję.
Po zakończonym procesie certyfikacji, producent może używać logo CP na produktach objętych systemem znaku jakości CP.
Opłata wynosi 350 zł netto za nadanie znaku jakości CP dla jednego produktu za okres 18 miesięcy
Najnowsze komentarze