Debaty, panele dyskusyjne to przeważnie te punkty każdego spotkania, które budzą największe zainteresowanie wśród sadowników. Podczas tegorocznej edycji FruitPRO 2019 również można było posłuchać wypowiedzi zaproszonych ekspertów podczas panelu dyskusyjnego na temat „Światowych trendów w handlu i eksporcie jabłek – szanse i wyzwania dla polskich producentów i eksporterów”.
Tutaj słowa uznania dla organizatorów FruitPRO za zaproszenie osób, które bardzo dobrze znają rynek światowy, oraz bez zbędnej dyplomacji przedstawiły realną sytuacje i ich opinie na temat jabłka w Świecie, jak również naszego krajowego jabłka w handlu. Wcześniej sadownicy nie mieli okazji posłuchać wypowiedzi zaproszonych Gości, dlatego warto było być w Kielcach!
Będziemy przedstawiać poszczególne części tematyczne jakie zostały przedstawione zarówno w formie video (tutaj zapraszamy do subskrypcji naszego kanału aby być na bieżąco z nowościami - link) jak i obszernych materiałów pisanych w portalu. A już dziś zapraszamy do zapoznania się z pierwszą częścią dyskusji rozpoczynającej się od pytania „Kto zna polskie jabłko w Świecie”.
Jak poinformował John Giles
Wielka Brytania importuje ponad 500 tys. ton jabłek, z czego mniej więcej 10 tys. ton pochodzi z Polski. Ten import jest niewielki, dlatego wiedza rynkowa na temat jabłek z polski wśród importerów jest niewielka, a wśród konsumentów wręcz zerowa (…).
A jak sytuacja ta wygląda w Indiach, na rynku Azjatyckim ?
Indie importują bardzo niewielkie ilości jabłek z Polski. Na szczeblu konsumenckim rozpoznawalność polskich jabłek jest praktycznie zerowa. Jednak widzę tutaj bardzo duży potencjał
poinformował Ravindranath Kamma. Ze swoimi przedmówcami zgodził się również Pan Cezary Urban
Marka polskiego jabłka zwłaszcza na zachodnich rynkach jest nieznana. Jeżeli spojrzymy na wschód ten bardzo bliski ta marka polskich jabłek była tam bardzo mocno znana. Z kolei jak spojrzymy na Daleki Wschód, na Chiny czy Indie to widzimy, że na tych rynkach nie istniejemy (…).
Najnowsze komentarze