Komisja Europejska zaakceptowała 4 polskie programy promocyjne. Ich łączny budżet to 11,2 mln EUR, współfinansowanie unijne wynosi łącznie ponad 8,5 mln EUR, co stanowi 8,8 % całkowitej kwoty przeznaczonej na wsparcie programów prostych.
24 września 2018 r. odbyło się posiedzenie Komitetu Zarządzającego ds. Wspólnej Organizacji Rynków Rolnych – promocja, w związku z przedłożonym przez Komisję Europejską projektem decyzji wykonawczej w sprawie wyboru programów prostych dotyczących promocji produktów rolnych.
Tą decyzją KE zaakceptowała 58 programów prostych o łącznym budżecie ponad 125 mln EUR, w tym m.in. 2 polskie programy dotyczące owoców:
- jabłek z chronionym oznaczeniem geograficznym – złożony przez Stowarzyszenie Sady Grójeckie, o łącznym budżecie 2,94 mln EUR, skierowany na rynek niemiecki, szwedzki i duński;
- owoców – złożony przez Stowarzyszenie Polskich Dystrybutorów Owoców i Warzyw Unia Owocowa o łącznym budżecie 1,84 mln EUR, skierowany na rynek Zjednoczonych Emiratów Arabskich.
Podstawa prawna: Decyzja wykonawcza Komisji Europejskiej w sprawie wyboru programów prostych dotyczących promocji produktów rolnych na mocy rozporządzenia (EU) Nr 1144/2014 Parlamentu Europejskiego i Rady.
- źródło: gov.pl/rolnictwo
Najnowsze komentarze