Obecny sezon na jabłka w Polsce przebiega podobnie jak ubiegłoroczny – mówi Karol Osior z Fruit Active:
„Luty i marzec były podobne do roku poprzedniego. Odnotowaliśmy wzmożone zainteresowanie ze strony rynków bałkańskich, Rumunii i południowej Europy, ale nie odbiegało to od standardów z poprzednich sezonów. Jeśli chodzi o zapasy jabłek, naszym zdaniem są one mniejsze niż w roku ubiegłym. W niektórych regionach Polski są niedobory poszczególnych odmian jabłek i zaczyna to być odczuwalne, zwłaszcza jeśli chodzi o dobrej jakości jabłka odmianyGala.”
Jest jedna odmiana jabłek, która cieszy się najmniejszym zainteresowaniem, ale Osior twierdzi, że trzy odmiany radzą sobie świetnie. „Jeśli chodzi o najpopularniejsze odmiany, to na tym etapie sezonu warto wspomnieć, że naprawdę dobrze radzą sobie Jonaprince, Golden i Red Delicious. Nieco mniejszą popularnością w porównaniu do lat ubiegłych cieszą się jabłka Idared. Być może wynika to z upodobań klientów, które coraz częściej wybierają atrakcyjniejsze odmiany, w tym także te z rodziny Jonagold. Wśród pozostałych odmian, które mieliśmy okazję eksportować w tym sezonie są Szampion i Gloster. Zdecydowanie najmniejsze zainteresowanie zaobserwowaliśmy odmianą Jonagored."
Osior jest bardzo zadowolony z faktu, że Fruit Active po raz pierwszy mógł wysyłać większe dostawy jabłek na rynek francuski i ma nadzieję, że stanie się to trendem:
„Najlepszymi rynkami dla nas niezmiennie są południe i południowy wschód Europy. Z sukcesem zrealizowaliśmy także wysyłki na zachód Europy, m.in. do Hiszpanii. Bardzo nas cieszą pierwsze większe wysyłki na rynek francuski. Do tej pory dostarczaliśmy tam nasze jabłka sporadycznie, więc mamy nadzieję, że będzie to pierwsza z wielu większych wysyłek.”
Do końca sezonu pozostało jeszcze trochę czasu, a Osior chce mieć pewność, że w dalszym ciągu będzie zapewniał rosnące standardy, których oczekują klienci. „Naszym celem na resztę sezonu będzie na pewno utrzymanie dobrej jakości jabłek i skupienie się na dotychczasowej grupie klientów. Wymagania jakościowe są coraz bardziej rygorystyczne. Klienci oczekują starannego sortowania jabłek zarówno pod względem wielkości jak i poziomu wybarwienia dla konkretnej odmiany. Również w zakresie opakowań pojawiają się nowe pomysły na realizację" – podsumowuje Osior.
- źródło: freshplaza.com
Najnowsze komentarze