Po Japonii i Europie odmiana Shinano Gold rusza na podbój Australii – w wyniku umowy między Montague Australia a konsorcjami VOG i VIP zawartej podczas Targów Fruit Logistica 2020.
Trwają również rozmowy dotyczące wprowadzenia marki Yello® w USA i Afryce Południowej.
Yello® to innowacyjne jabłko klubowe produkowane w Południowym Tyrolu - Südtirol przez konsorcja VOG i VIP które ogłosiły podczas Fruit Logistica 2020, że planują poszerzyć horyzonty marki Yello® na poziomie globalnym.
W Berlinie konsorcja z Południowego Tyrolu, które są właścicielami praw do marki, podpisały umowę licencyjną z Montague Australia na uprawę Shinano Gold.
Na razie sublicencja ustanowiła obszar 25 hektarów z opcją rozszerzenia go do 50 hektarów, a jabłka trafią na razie wyłącznie na krajowy australijski rynek
- wyjaśnia Georg Kössler, który przemawiał w imieniu VOG i VIP.
Testy przeprowadzone w Australii przyniosły bardzo pozytywne wyniki. Obszar, na którym zasadziliśmy pierwsze drzewa, okazał się szczególnie kompatybilny z uprawą tej odmiany premium. Właśnie dlatego podpisaliśmy umowę z VOG / VIP. Bbędziemy mogli teraz produkować jabłka Yello® również w Australii
- komentuje Scott Montague z firmy Montague w stanie Victoria / Australia.
W ramach przedłużonej umowy testowej podpisanej z prefekturą Nagano w Japonii drzewa Shinano Gold zostaną posadzone również w USA i Afryce Południowej. Testy zostaną przeprowadzone we współpracy z Columbia Fruit Packers oraz McDougall & Sons, dwiema firmami z Wenatchee w stanie Waszyngton / USA oraz Fruitways Farming, firmą z Elgin / RPA, trzema historycznymi partnerami VIP i VOG w Międzynarodowym Sojuszu Pomefruit Alliance (IPA).
To nowe jabłko ma potencjał, by zmienić segment żółtych jabłek: jego nieco egzotyczny i tropikalny aromat wraz z chrupiącym i soczystym miąższem odpowiadają potrzebom współczesnego konsumenta. Zarejestrowaliśmy już markę Yello® w ponad 60 krajach, a w tym roku zaczniemy podejmować konkretne kroki, aby poszerzyć jej horyzonty na poziomie globalnym
- podkreśla Gerhard Dichgans.
Odmiana sprzedawana pod marką Yello® nazywa się Shinano Gold i została opracowana podczas programu hodowlanego w Nagano Research Center w prefekturze Nagano w Japonii, krzyżując Golden Delicious z Senshu.
yello® meldet positives Saisonendehttps://t.co/aB2EfKy1w8 pic.twitter.com/I9yEAL7zYp
— FreshPlaza.de (@freshplaza_de) June 24, 2019
Yello® ma jasnożółtą skórkę, jędrną konsystencję i słodki, orzeźwiający, soczysty miąższ. Ma również doskonałą trwałość i imponująco wysoką jakość. Została wprowadzona na rynek włoski w listopadzie 2016 r. Dzięki umowie z prefekturą Nagano wyłączna ogólnoświatowa licencja na produkcję i marketing należy do VOG, konsorcjum spółdzielni producentów owoców z Południowego Tyrolu oraz VIP, Stowarzyszenia Spółdzielni Producentów Owoców z Val Venosta.
Informacja prasowa Yello®
foto: freshplaza.de
Najnowsze komentarze