Najpopularniejszym owocem w maju były jabłka (85%). Rośnie konsumpcja wszystkich badanych owoców jagodowych. Porównując maj br. do maja ub. roku liczba konsumentów truskawki wzrosła aż o 57%, borówki o 45%, produktów z aronii o 27%, a konsumentów maliny o 25%. Żaden inny gatunek owoców i warzyw w Polsce nie zanotował tak dużego wzrostu jak truskawki i borówki. Truskawki w czerwcu wejdą w szczyt zbiorów. Polskie borówki zjemy po raz pierwszy około 1 LIPCA. To Dzień Polskiej Borówki i Międzynarodowy Dzień Owoców.
Późna wiosna zmienia nasze talerze. 56% Polaków ciągle ma dietę zbyt ubogą w warzywa i owoce, ale jeszcze w kwietniu było takich osób ponad dwie trzecie (67%). Najbardziej wartościowym pod względem zawartości warzyw i owoców posiłkiem Polaków jest obiad. U 47% badanych co najmniej w połowie składa się on z warzyw i owoców. W maju, w porównaniu do kwietnia, wynik ten wzrósł o 8 punktów procentowych.
Najpopularniejszym owocem w maju były jabłka, które w tygodniu poprzedzającym badanie spożywało prawie dziewięciu na dziesięciu Polaków (85%, w kwietniu 88%, w marcu 89%, w lutym 90%).
Jabłka jedzone są najczęściej. 7% Polaków jadło je codziennie, a dalsze 15% 4-5 razy w tygodniu. Na drugim miejscu wśród polskich owoców znalazły się truskawki, które jadło 44% badanych (w kwietniu 28%, w marcu 26%, w lutym %). To o 16 p.p. więcej niż przed miesiącem i o 16 p.p. więcej niż rok temu w maju.
Ponad dwie piąte (41%) Polaków na początku maja jadło gruszki. To mniej niż przed miesiącem (o 2 p.p.).
Rośnie konsumpcja polskich superowoców
Wyniki deklaracji konsumpcji w maju 2022 roku można odnieść do wyników z maja 2021 roku. Najbardziej zyskały truskawki - o wspomniane 16 p.p., czyli 57% maj do maja.
Konsumpcja borówki wzrosła o z 24% w kwietniu do 32% w maju. Patrząc rok do roku jest to wzrost aż o 45% "maj do maja". Żaden inny gatunek w Polsce nie zanotował ta dużego wzrostu jak truskawki i borówki.
Rośnie konsumpcja wszystkich badanych owoców jagodowych. Na kolejnych miejscach plasuje się aronia - wzrost z 15% w kwietniu na 19% w maju, czyli o 4 p.p.. "Maj do maja" jest to wzrost o 27% (w kwietniu był to wzrost na poziomie 26%).
Wzrost zanotowały maliny z 22% w kwietniu na 25% w maju, czyli o 3 p.p.. "Maj do maja" jest to wzrost o 25% (w kwietniu również był wzrost, 15%).
Cały czas rośnie liczba konsumentów produktów z czarnej porzeczki. Wzrost "maj do maja" wyniósł 13%. W kwietniu czarna porzeczka również zanotowała wzrost liczby konsumentów, był to największy wzrost od 2 lat, od początku realizacji badań (o 67%).
- źródło: polskiesuperowoce.pl
Najnowsze komentarze