Produktem roku w konkursie Trzy Znaki Smaku zostały „Jabłka grójeckie”, które zdobyły największą liczbę (1876) głosów internautów.
Do udziały w tym konkursie zgłoszone zostały również „Jabłka łąckie”, które znalazły się na 22 miejscu / 85 głosów, 'Truskawka Kaszubska' 7 miejsce / 118 głosów, 'Wiśnia Nadwiślanka' 11 miejsce / 108 głosów
Konkurs ten był jednym z elementów promujących kampanie „Trzy Znaki Smaku”, której celem jest promocja wysokiej jakości produktów tradycyjnych i regionalnych, posiadających oznaczenie unijne ChNP, ChOG ORAZ GTS.
źródło: pimr.trzyznakismaku.pl
Kampania „Trzy Znaki Smaku” – to trzyletnia kampania informacyjna, która rozpoczęła się 7 lutego 2013 roku. Głównym jej inicjatorem jest Agencja Rynku Rolnego, wspierana przez Ministerstwo Rolnictwa i Rozwoju Wsi.
Główny przekaz kampanii ma za zadanie zachęcać do konsumpcji produktów wytwarzanych w ramach unijnego systemu ochrony produktów regionalnych i tradycyjnych oraz podkreślać zalety wynikające z uczestnictwa w tym systemie.
Unia Europejska chroni produkty przyznając następujące oznaczenia:
- Chroniona Nazwa Pochodzenia (ChNP),
- Chronione Oznaczenie Geograficzne (ChOG),
- Gwarantowana Tradycyjna Specjalność (GTS).
Kampania „Trzy Znaki Smaku” skierowana jest przede wszystkim do: konsumentów, wytwórców produktów (rolnicy, przetwórcy z sektora rolno-spożywczego, organizacje zrzeszające producentów i przetwórców żywności) i odbiorców pośrednich (dystrybutorzy artykułów spożywczych, hurtownicy artykułów spożywczych, kupcy detaliczni artykułów spożywczych oraz szeroko pojęty kanał HoReCa – restauratorzy i adepci szkół gastronomicznych).
źródło: trzyznakismaku.pl
Najnowsze komentarze