Ma ktoś z was zamontowany silnik 4p w mf235 lub mf 255?
W 235 nie były montowane bo ma słabszy most bez zwolnic ale w 255 jak najbardziej były montowane 4p. Te silniki miały od 60 do 75 KM i ciągnik się wtedy nazywał MF 265 albo MF 275. Od 255 różniły się tylko silnikiem i mocniejszymi sprężynami sprzęgła. Trzeba pamiętać że ciągnik będzie dłuższy więc inna maska, drążki itp.
Przecież Ursus 4502 posiada silnik 4P tył bez zwolnic, a różnca pomiedzy 3P a 4P według mnie to przepaść.
Pewność mam, gdyż jestem posiadaczem takiej maszyny. Tył jest identyczny jak 3502, co prawda góra skrzyni z zewnątrz wygląda trochę inaczej a zawartości nie porównywałem. Silnik posiada duży moment obrotowy dostępmny od dołu, moc z pojemności (3,8l) a nie turbiny. Jeśli miałbym wymieniać cały silnik wybrał bym 4P bez wachania.
Czeresnia, 2022-04-27 21:43, napisał:
Czyli wytrzymuję tylni most i skrzynia biegów w mf 235?
Pewnie nie wytrzymują z przyczyn oczywistych - nie byłyobliczane na taką moc .To że coś wygląda tak samo nie znaczy ze ma takie same parametry .Niedowiarką proponuję stuningować silnik VW 1,9 SDI 60 KM do standartu 1,9 TDI - 130 KM - przecież oba są identyczne z tym że drugi ma dołożone turbo - więc wystarczy dołożyć turbinę i zmienić mapę
Wszystkie skrzynie w MF o mocy od 38KM (235) do 64,5KM(265) są identyczne. O ile się nie mylę to te same skrzynie były stosowane też w MF275 (75KM). Wszystkie ciągniki od 255(47KM) do 275(75KM) mają identyczny tylny most ze zwolnicami planetarnymi. Ale to były ciągniki rolnicze przystosowane do ciągnięcia dużych ciężarów a nie tak jak w sadzie max 2-3 tony, także w sadzie most bez zwolnic powinien wytrzymać. Skrzynia no to po prostu im mocniejszy silnik to szybciej się zużyje ale zarówno w 235 jak i w 255 jest trudna do zajeżdzenia. W MF 235 bez zwolnic dopuszczalny ciężar ciągniętej przyczepy to 7,5 tony.
jurek5551, 2022-05-01 21:11, napisał:
Wszystkie skrzynie w MF o mocy od 38KM (235) do 64,5KM(265) są identyczne. O ile się nie mylę to te same skrzynie były stosowane też w MF275 (75KM). Wszystkie ciągniki od 255(47KM) do 275(75KM) mają identyczny tylny most ze zwolnicami planetarnymi. Ale to były ciągniki rolnicze przystosowane do ciągnięcia dużych ciężarów a nie tak jak w sadzie max 2-3 tony, także w sadzie most bez zwolnic powinien wytrzymać. Skrzynia no to po prostu im mocniejszy silnik to szybciej się zużyje ale zarówno w 235 jak i w 255 jest trudna do zajeżdzenia. W MF 235 bez zwolnic dopuszczalny ciężar ciągniętej przyczepy to 7,5 tony.
nikt tu nie słyszał o jakosciowych grupach selekcyjnych ? o hartowaniu ,nawęglaniu,azotowaniu ,o klasach wytrzymałościowych łożysk ,i całej masie innych czynników sprawiających że identyczna wizualnie część ma kilkuset procentowe widełki cenowe ?
Wiecie po co jest tuleja z karbem łącząca wałek zdawczy skrzyni biegów z wałkiem ataku w 235 ?
MF 235 i większe to konstrukcja z lat 60-tych, wtedy jeszcze nikt nie wpadł żeby dla zaoszczędzenia paru groszy robić te same części w różnej jakości. A owa tuleja zapewne po prostu jest po to żeby połączyć oba wałki.
jurek5551, 2022-05-02 10:57, napisał:
A owa tuleja zapewne po prostu jest po to żeby połączyć oba wałki.
Tak jest w wiekszości znanych mi konstrukcji ciągników ale dlaczego akurat ta tuleja tylko w mniejszych MF ma karb ?
Portal sadownictwo.com.pl powstał i działa jako niezależny serwis internetowy przeznaczony dla producentów owoców.
Data założenia: 10 czerwca 2001 r.
Pomysłodawca i twórca: Marcin Zachwieja
Portal sadownictwo.com.pl
e-mail: kontakt@sadownictwo.com.pl