Witam,
Który z tych dwóch ciągników byście wybrali? Który będzie lepszy? Czym się różnią?
Może ktoś z was posiada te ciągniki i mógłby coś o nich powiedzieć jak się sprawują.
Witam,
Który z tych dwóch ciągników byście wybrali? Który będzie lepszy? Czym się różnią?
Może ktoś z was posiada te ciągniki i mógłby coś o nich powiedzieć jak się sprawują.
Oba mają te same silniki bardzo podobne ciągniki zresztą MF nowy też ma 3,4 fpt. Sam miałem kupić NH ale po tym jak UWAGA nie wspuscili mnie do kabiny nh t4. 80 n na agropromocji w nawojowej i potraktowali jka intruza a ja byłem na kupnie ciągnika byłem na kilkanaście dni przed finalizcja zakupu wachalem się między df a nh wybór padł na df 5080. Te nowe nh nie zbierają już takich dobrych opini jak t4030-4050. Ale dziś wszystkie marki schodzą na psy.
Czyli silniki mają te same a który według Ciebie jest lepiej zrobiony? Nie miałem okazji siedzieć w Nh F a podobno jest trochę szersza kabina niż w N. Wydaje mi się że Jd ma większy prześwit niż Nh.
W obu nie siedziałem jd od razu dorzuciłem że względu na cenę i słabe wyposażenie w podstawie a to ten sam silnik co nh. Nie myślisz nad deutz fahr 5080df/ds ma bardzo żwawy silnik bardzo cicha kabina. Silnik większy moment obrotowy ma niż nh i jd. Wersja f nh ma super sterr nie każdy to chce. I nh i jd maja trochę biegów w stanard w df jest 30+15
Powiem Ci szczerze że nie myślałem o Df. Ja siedziałem w Nh N i miejsca nie ma za wiele. Myślę o Jd bo w Nh ta oś tak średnio mi się widzi choć u nas mają tą oś i nic się z nią nie dzieję tak samo jak i z ciągnikiem.
A jaki prześwit ma Df?
Tak te modele nh t4030-4050 były super ale na te nowe już podobno bardziej narzekają. Nh chwali się że ma bardzo cicha kabinę alr deutz ma takie sam poziom hałasu nie od dwuch a od 7 lat gdzies. Mocno myślałem nad nh jednak kosztował by mnie 20 tys więcej a miał by 15 biegów mniej do przodu bez fotela pneum na. A df mam wszystko co chciałem ja mam na kołach 280 r20 przód i 380 r28 tył. Fajna sprawa over speed jedziesz 40 a obroty nie jka u innych 2200 tylko 1780 a to podnosi komfort i mniej pali. Ciągnik jest mega dynamiczny i ma duży moment. Za nh przemówia też Blue cab i 4 kat ale słyszałem o przypadku że woda leje się od środka przy myciu przedniej szyby
Ja mam wersję f dużo ludzi co miało n lub Jeszce gorzej v narzeka że jednak ciganik jest nie stabilny itp a tam jeden rząd więcej nie zrobi różnicy aż takiej bo w Polsce jednak deficytu jabłek nie ma. Mam rozsstawy od 3,5 do 3,3 i df miewcisie super ale sady wszystko do 7 lat i długość gałęzi bardzo mała i zapas jest dość duży na ciągnik a moja f jest rozstawiona na 159 cm
Mateusz29, 2019-12-12 16:57, napisał:
Tak te modele nh t4030-4050 były super ale na te nowe już podobno bardziej narzekają. Nh chwali się że ma bardzo cicha kabinę alr deutz ma takie sam poziom hałasu nie od dwuch a od 7 lat gdzies. Mocno myślałem nad nh jednak kosztował by mnie 20 tys więcej a miał by 15 biegów mniej do przodu bez fotela pneum na. A df mam wszystko co chciałem ja mam na kołach 280 r20 przód i 380 r28 tył. Fajna sprawa over speed jedziesz 40 a obroty nie jka u innych 2200 tylko 1780 a to podnosi komfort i mniej pali. Ciągnik jest mega dynamiczny i ma duży moment. Za nh przemówia też Blue cab i 4 kat ale słyszałem o przypadku że woda leje się od środka przy myciu przedniej szyby
I pod obciążeniem z przyczepą zdycha bo 40 i małe obroty.
Sam go rozstawiłeś na 159cm czy tyle miał? Mogłbyś podrzucić jakieś foto z przodu i tyłu tego DF? Ja chcę w Nh 420/70 R30 i 320 albo 280/70R20 zastanawiam się czy te 320 nie będą zbyt szerokie do takiego ciągnika.
Zrobię foto to wstawię. Nh fajnie wygląda na 420 tył widziałem właśnie tego co co mnie do środka nie chcieli wpuścić. Ja ciągam 4 skrzynie tylko. Mam go dwa miesiące. Taki był na 159
Hornet12, 2019-12-12 18:44, napisał:
Nie będą ją mam w Lanidini Mistral 55.
360/70/24R
Z przodu takie masz? Mi chodziło o przód ciągnika z tymi 320.
Jak zrobisz to wstaw to foto i jeszcze jakbyś mógł to zmierz ile ma z tyłu i z przodu miedzy oponami. A nie wiesz jaką może mieć szerokość ten Nh z takimi oponami? U mnie mają Nh N z 420 z tyłu to wygląda byczo.
Jd ma dpf i 15tys droższy og nh, wersja n na oponach 420 fajnie wyglada ale ma minimum 148cm to trochę sporo
Teraz nh i jd mają nizsze tunele w srodku to lepiej wsiadac, w jd wiecej miejsca ale kabina szeroka jak masz sady co 3m rzadki to moze byc ciasno i na jd 195tys brutto za gołego
A nie doczytalem jesli chcesz wersje f albo gf to bierz smialo 420R28 bo w nh doplaty jest tylko ok 2.5tys zl a w jd chyba wiecej ale nie pamietam
Domelek, 2019-12-12 19:13, napisał:
Hornet12, 2019-12-12 18:44, napisał:
Nie będą ją mam w Lanidini Mistral 55.
360/70/24R
Z przodu takie masz? Mi chodziło o przód ciągnika z tymi 320.
Jak zrobisz to wstaw to foto i jeszcze jakbyś mógł to zmierz ile ma z tyłu i z przodu miedzy oponami. A nie wiesz jaką może mieć szerokość ten Nh z takimi oponami? U mnie mają Nh N z 420 z tyłu to wygląda byczo.
Z przodu też mam szerokie.
Ogólnie z przodu czym szersze tym lepsze bo w piachu czy oranym polu się nie zapada głęboko i można szybciej jechać+ łatwiej skręcać w piachu.
W drugim ciągniku mam wąskie opony z przodu to jeździć nim po piachu to jest jakaś masakra przód ściąga/jedzie gdzie chce.
Bardziej skłaniam się ku NH T4F bo mam blisko serwis. Opony jakie chcę to 420R30 tył i 320R20 przód,myślę że przy takich kołach trochę poprawi się prześwit.Zależy mi żeby nie miał więcej jak 175cm przy tych oponach. W co najlepiej go doposażyć? tylko tak żeby bardzo nie pchać tej elektroniki. Ciągnik bedzię też używany do prac polowych typu orka,więc myślę że przy takich oponach uciąg będzie dobry do tego będą obciążniki na tylne koła. Nie mam nigdzie możliwości zobaczyć jak F wygląda na takich oponach,najbardziej chodzi mi o przód. Macie doświadczenia z tą osią supersteer?
Z tym to masz rację,czym szersze tym lepiej. Możecie coś podpowiedzieć w co go doposażyć, jak macie wyposażone swoje ciągniki?
Ja df serwisu dilera mam blisko mieszkam 15 km od zagłębia Sadowniczego i tam bardzo dużo osób ma SDF. A macie jakieś opinie o df ja nie mogę powiedzieć dużo bo mój ma dopiero 39 godzin. Jedna usterka. Nh na kołach r28 420 tył N wygląda fajnie ale jest dość wysoki jego szerokość to jakieś 156 super ster ma wadę w gorzystym terenie jak się skręcaa os się przesuwa skręca i koło zbliża się do osi ciągnika przez co ciągnik staje się wywtrotny nie wiem czy dobrze wytlumaczylem
Ja mam klime fotel pneumatyczny koła rzod 280 20 tył 380 r28 obciążniki przód komplet 8x45 albo 40 kg nie pamiętam dokładnie Haki cbm
Przymiarki co do wyposażenia były takie , przekładnia 16×16 z rewersem power shuttle WOM 540/540eco ,6 wyjść w tym jedna para z regulacją ,szybkozłącza,zaczep polowy,fotel pneumatyczny,koła 420/70 R30 tył,320/70 R20 przód z felgami HD,przednie błotniki, tylne błotniki poszerzane,obciążniki na tylne koła 200kg,obciążniki przód.
Co o tym myślicie?
Z tego co pamiętam to miałbyć elektrohydrauliczny.
Właśnie rozważam to 1000.
Dla mnie wałek 1000 jest w sadownictwie bezużyteczny.
Do czego go użyjecie? Większość maszyn przystosowana jest do maksymalnych obrotów 540. Na wałku 1000 tą prędkość osiągnięcie najczęściej na zamkniętym gazie. W opryskiwaczu czy bijaku zamęczycie ciągnik.
Czo dobrze rozumiem bierzesz bez klimy? Podeślij ma priv r tel to wyślę zdj na wats apa i nagrań jakiś film
Oczywiście,że biorę z klimą po prostu zapomniałem o niej napisać. Co myślisz o tym wyposażeniu co podałem?
rewers, 2019-12-13 18:20, napisał:
Dla mnie wałek 1000 jest w sadownictwie bezużyteczny.
Do czego go użyjecie? Większość maszyn przystosowana jest do maksymalnych obrotów 540. Na wałku 1000 tą prędkość osiągnięcie najczęściej na zamkniętym gazie. W opryskiwaczu czy bijaku zamęczycie ciągnik.
Do rozdrabniacza.
Myślę że 16 biegów może być trochę mało wybrał bym coś ok 30 do przodu oczywiście tył ma mniejsze znaczenie. Koła 420 super sprawa raczej by wzial N i na kole 420 ma szerokość ok 160 i wtedy można bez super ster. Case quantum to samo co nh
Ja bym wziął obciążniki przód chaki koła 420 klima bez super ster biegi coś wstylu 30+15 rewers mech bez polbiegow. Ja brałem z placu ale wyposażenie było dokładnie takie jakie chciałem prawie takie
Fajna ale mi no w sadzie nie potrzebna a może się zepsuc a uwierz jest co się psuć pogadaj z mechanikami. Dlaczego 15 do tyłu to mało? Ja zostawilem sobie stary ciągnik który nigdy nie miał awarii w razie zastępstwa
Jak się zepsuje to się naprawi.
15 do tyłu to mało bo zazwyczaj są to wolne biegi i nie ma np. najszybszego biegu do tyłu.
Nie żebym był zacofany bo sorzet7caly w gospodarstwie mam nowoczesny i wszystko nowe ale tam gdzie można uniknąć zbędnych napraw i fajerwerków wolę unknac mi no pół biegi nie potrzebne do sadu są owszem w dużych są potrzebne a jak ma się zepsuc i mam bulic jak frajer gruby hajs to wolę z rodzinką a ta kasę na wakacje jechać i odpocząć niż dać zarobić serwisowi a ceny bywają zabujcze chyba że ktoś ma swojego tokarza i kogoś co ogarnia temat
Mateusz29, 2019-12-14 08:19, napisał:
Nie żebym był zacofany bo sorzet7caly w gospodarstwie mam nowoczesny i wszystko nowe ale tam gdzie można uniknąć zbędnych napraw i fajerwerków wolę unknac mi no pół biegi nie potrzebne do sadu są owszem w dużych są potrzebne a jak ma się zepsuc i mam bulic jak frajer gruby hajs to wolę z rodzinką a ta kasę na wakacje jechać i odpocząć niż dać zarobić serwisowi a ceny bywają zabujcze chyba że ktoś ma swojego tokarza i kogoś co ogarnia temat
To jeszcze zapytaj ile kosztują same filtry w serwisie DF. Do samej hydrauliki, 2 filtry kosztują 980 zł, 2 paliwowe to wydatek 590 zł.
A do nh landini ile kosztują takie filtry? Wiem że serwis jest kosicznie drogi ich pojebało z cenami ale myślę że wszędzie podobnie ja mojego będę sam serwisowal a naprawy po gwarancji będzie robił znajomy mechanik
Mistral a rex czy tam agrokid a agroplus s to zabawka a ciągnik trochę przynajmniej na górskie ciężkie tereny. Chociaż u nas maja takie małe i nie narzekają ale jest zwolennikiem żeby ciganik był masywny
Domelek i dalej jesteś przekonany do New Hollanda. Może pojeździj tym tamtym jak masz okazję
Hornet12, 2019-12-13 21:04, napisał:
rewers, 2019-12-13 18:20, napisał:
Dla mnie wałek 1000 jest w sadownictwie bezużyteczny.
Do czego go użyjecie? Większość maszyn przystosowana jest do maksymalnych obrotów 540. Na wałku 1000 tą prędkość osiągnięcie najczęściej na zamkniętym gazie. W opryskiwaczu czy bijaku zamęczycie ciągnik.
Do rozdrabniacza.
Chyba żartujesz. Raz włączyłem, żeby ciągnik miał cokolwiek mocy do pracy musiałem dać obroty około 1200. Rozdrabniacz już za helikopter mógłby robić. W dużej trawie przy tych obrotach silnika i obciążeniu zdechnie.
Mateusz29 tak ,raczej będzie Nh jedynie ta oś mi nie do końca pasuje. Wprawdzie to w grę wchodziły Case,Nh i Jd. Można powiedzieć że wszystkie są podobne a serwis Nh mam blisko.
Ciągnik będzie pracował również w polu więc potrzebuje masywnego. Martwi mnie trochę mały prześwit ale myślę że jakoś nie będzie źle.
Może nie tyle,że mi nie pasuje tylko trochę się jej obawiam, chcodzi o tą oś supersteer w NH
Ja chcialem ale ost nie wziąłem ja no kupiłem z placu i dostałem dobra cene teraz znowu ciągniki zdrożały. Wyjścia się bierze z przodu jka są potrzebne lub wiadome że w bliskim czasie będą potrzebne
Czyli bardziej polecasz wziąść szkszynie 32x16? Pełzaki raczej nie będą mi potrzebne.
Tak zdecydowanie 32 biegów przód pelzaki są niektórym nie potrzebne ale kto wie co będzie za 8 lat no wtedy mogą być i kicha więc lepiej mieć
Portal sadownictwo.com.pl powstał i działa jako niezależny serwis internetowy przeznaczony dla producentów owoców.
Data założenia: 10 czerwca 2001 r.
Pomysłodawca i twórca: Marcin Zachwieja
Portal sadownictwo.com.pl
e-mail: kontakt@sadownictwo.com.pl