Zapraszam do wypowiedzi na temat marki Landini , plusy , minusy , odczucia z użytkowania.
Zapraszam do wypowiedzi na temat marki Landini , plusy , minusy , odczucia z użytkowania.
Uzytkuje rex70 od dwoch lat 800godzin bezawaryjnie,niskie spalanie przestronna cicha kabina tylko smarowac i jechac.ps.polecam landitech stara warka chlopaki wporzadku nietylko przed zakupem ale i po...
Mam pytanie do użytkowników Rexów czy miał ktoś problemy ze skrzynią biegów ja mam 5 biegową jak chyba większość Mam problem przy włączaniu biegu 2 czy to przy zmianie z 1 na 2 czy przy redukowaniu z 3 na 2 słychać zgrzytnięcie w skrzyni. Zaznaczam że nie jest to problem słabo wysprzęglającego sprzęgła gdyż sytuacja ta występuje tylko na tym biegu.
Kolego ja mam Mc F 70 i też mam czasem problem z 2 biegiem najgorzej jest jak jest zimny olej później jak się rozgrzeje jest lepiej ale porównując do innych biegów gorzej wchodzi.
A co do LandiTech to miałem brać od nich Rexa ale na koniec chcieli mi podnieść cenę o 4tys dlatego zrezygnowałem i wziąłem Mc
U mnie Szymke akurat jest odwrotnie jak jest olej zimny to 2 wchodzi bez zgrzytu problem zaczyna sie gdy olej się rozgrzeje Czy ma ktoś jeszcze przy swoim rexie taki problem z góry dzięki za odpowiedż
Ja mam rexa 75F 2000 Mth i było kilka drobnych usterek. Tak to jestem zadowolony. Planuję wyciszyć jeszcze bardziej kabinę i przenieść tłumik do góry w tradycyjne miejsce bo pod podłogą trochę chuczy. Robił ktoś już taki zabieg?
Tylko ciężko wchodzi bez zgrzytów gwarancji już niema.
Mam MC F 80. Biegi wchodzą dobrze, za to reduktor bardzo ciężko. Bardzo mało go używam, więc moze dlatego, ale teraz gdy wyrywam drzewa to korzystam z wolniejsych biegów i trzeba się mocno nagimnastykować. Czy to norma ?
artek33, 2015-01-11 20:14, napisał:
Mam pytanie do użytkowników Rexów czy miał ktoś problemy ze skrzynią biegów ja mam 5 biegową jak chyba większość Mam problem przy włączaniu biegu 2 czy to przy zmianie z 1 na 2 czy przy redukowaniu z 3 na 2 słychać zgrzytnięcie w skrzyni. Zaznaczam że nie jest to problem słabo wysprzęglającego sprzęgła gdyż sytuacja ta występuje tylko na tym biegu.
Kolego nie Ty pierwszy i nie Ty ostatni masz ten problem..szybciutko wyjaśniam, w Landinim bardzo częstą przypadłością jest wada synchronizatora biegu 2,3,4 nie ma reguły w jednym będzie ok w drugim zaś będzie zgrzytał i nic nie poradzisz,naprawa po za gwarancją troszeczkę Cię szarpnie po kieszeni bo 1 synchronizator to koszt ok 3 tyś zł nie licząc robocizny a wiedz że trzeba zerwać kabinę,pruć instalację i rozbebeszyć skrzynię do zera potem to wszystko ładnie dokładnie poskładać , jeśli będzie to robił laik to życzę powodzenia bo jeśli źle ustawi Ci naprzykład atak to bardzo szybko spotka Cię następna naprawa,potrzebne są narzędzia serwisowe bez których ciężko to wszystko popasować ...no to mniej więcej tyle,Landini ma też problem z podnośnikami gdzie nawet w nowych ciągnikach potrafią szybciutko odmówić posłuszeństwa a przyczyna jest prozaiczna .Ogólnie żecz biorąc landini nie jest złe ale musisz trafić na egzemplaż a ich ogólną bolączką jest fatalna jakość wykonania to samo dotyczy Maccormicków AMEN
sadszwedo, 2015-01-13 06:50, napisał:
Mam Mccormicka F95 XL , bardzo dobry ciągnik. Odpowiedni zapas mocy do każdej pracy. Duża szeroka i wygodna kabina. Choć fajnie by było gdyby nie było tunelu po środku i jak by był większy zakres regulacji kierownicy.
A jak spalanie??
Na pewno jest bardzo oszczędny...
Diopo, 2015-01-14 21:11, napisał:
W wersji 4 biegowej z nadbiegami ( 40 KM/H ) ten problem nie występuję .
A kto Ci tak powiedział???
michu, 2015-01-26 23:14, napisał:
Mam MC F 80. Biegi wchodzą dobrze, za to reduktor bardzo ciężko. Bardzo mało go używam, więc moze dlatego, ale teraz gdy wyrywam drzewa to korzystam z wolniejsych biegów i trzeba się mocno nagimnastykować. Czy to norma ?
Jeśli masz pełające to ich nie nadwyrężaj dobrze radzę z 1 zakresu też nie bardzo są to przełożenia o delikatniejszych kołach zębatych ,reszta ma jebitne koła zębate tylko te synchronizatory...niby skrzynia zf a jednak..Co do reduktora to sie nie przejmuj,tak ma być
W moim Mc f 70 jest też taki problem że na szosowym przełożeniu jest letkki grzechot w skrzyni od 1000-1500 obrotów czy ma ktoś podobny problem serwis mówi że wszystko jest ok
sadownik30, 2015-01-27 12:37, napisał:
W moim Mc f 70 jest też taki problem że na szosowym przełożeniu jest letkki grzechot w skrzyni od 1000-1500 obrotów czy ma ktoś podobny problem serwis mówi że wszystko jest ok
A jest na gwarancji?? Jeśli tak to duś ich bo potem to Ty będziesz się z tym bujał,na pewno nie jest dobrze,skrzynia emitująca podejrzane odgłosy to pewne kłopoty w niedługiej przyszłości a to na pewno konkretnie szarpnie Cię po kieszeni.
Był już 2 razy po półtora miesiąca na serwisie rozebrany doszczętnie i nic nie znaleźli już po gwarancij u romanowskiego
POST USUNIĘTY
Ja tylko napiszę jedno. Jak wszystkie ciągniki z tej grupy mają tak samo wyglądać to tylko współczuć… I do tego namawiają , żeby kupować większe….i potem będzie się serwis wzbogacał…o zgroza….
grhist, 2015-01-21 10:21, napisał:
https://www.youtube.com/watch?v=RX0slodT3uk świetna opcja do platformy, tylko ciekawe jak z ceną
co to za dzik tam wyskoczył z za drzewek w 4:15 minucie
Nie tylko Perkinsa miałem Same Rollera 3 cylindrowego i też rurka od odmy była mokra Może to urok silnika 3 cylindrowego
Tak jak pisze kolega Mirror fatalna jakość wykonania ,zewnątrz ładnie a jak się zacznie coś dłubać to masakra raz dałem się nabrać na Mcormicka f80 ale więcej już nigdy.
Dziwna sprawa, albo trafiaja sie wersje awaryjne i bezawaryjne albo mccormicki robione 4-5lat temu byly lepsze, ja uzytkuje f80 ma 5lat, 3500motogodzin i do tej pory tylko elektrozawor za 250zl od napedu na 4 kola poszedl..
Tak mi się wydaje że na forum piszą te osoby co mają jakieś tam problemy z ciągnikiem a ci którym pracują bez problemu to poprostu tu nie zaglądają czyli zdecydowana większość Poza tym czytając tematy na forum to mam wrażenie że każda marka ma jakieś tam wpadki i Landini nie jest tu jakimś szczególnym przypadkiem
moim zdaniem kiedyś dbali o jakośći dlatego starsze ciagniki chodzą bez zarzutu a teraz robią lipe żeby po 2 latach ciągnik który niebyl jakoś używanyextremalnie się rozleciał i co najgorsza generalnie wszyscy ktorzy maja taki model jak ja maja identycznie to samo chyba o czymś to świadczy a najlepszy jest serwis, panUuie tak ma być :-( byłem co mają mc ale kupiony kilka dobrych lat temu to żaden nie miał poważnej napraawy i wszystko ładnie cicho chodzi .
Czy robil ktos juz moze pompe paliwa w Mistalu 55 poza serwisem????Ktos wie jakie koszty moga byc???Ciagnik jezdzi,ale kopci niebieskim dymem,przy odpaleniu na zimnym "skacza" obroty ze 4 razy jest strasznie tepy na zimnym.Raz kopci mocniej raz slabiej.zastanawiam sie czy brac sie za to...??pzdr
W tym miesiacu bd kupowal sadownika, mam na oku 3 marki, jedna z nich jest Rex 80, prosze uzytkownikow o napisanie jakia konfiguracja tego ciagnika jest najlepsza.. Na miejscu mam do nabycia model ubogi, 2 pary wyjsc hudraulicznych, rewers mechaniczny, szerokie gumy, skrzynia techno 16x16 z biegami pelzajacymi, regulowany zaczep do przyczep i tylny podnosnik na te zatrzaski..
sadownik30, 2015-01-27 12:37, napisał:
W moim Mc f 70 jest też taki problem że na szosowym przełożeniu jest letkki grzechot w skrzyni od 1000-1500 obrotów czy ma ktoś podobny problem serwis mówi że wszystko jest ok
Tym bym się nie przejmował u mnie jest to samo szczególnie przy dużym obciążeniu to normalna rzecz że przenoszą sie drgania z silnika na resztę układu napędowego w końcu to nie jest silnik 6 cylindrowy ani też samochód gdzie jest koło dwumasowe i niweluje takie drgania
Zależy czy ma to być ciągnik główny czy pomocniczy u mnie jeko dodatkowy świetnie sprawdza się 50 , maks moment ma przy niskich obrotach dzięki czemu nie ma potrzeby przekraczać 1.5 obr chociaż u mnie prawie zawsze pracuje na wolnych obrotach herbicydy siewnik zwożenie i inne lekkie prace. minusem jest krótka skrzynia ponieważ prawie zawsze ruszam z 4 biegu Mam znajomego który takim modelem ciąga opryskiwacz przy 1.5 obr i daje sobie rade inny znajomy po przejechaniu moim żaluje że wziął 55 ponieważ tam w każdej pracy z powodu umieszczenia maks momentu na wysokich obrotach przy większości prac musi wyżej kręcić silnik.
witam mam nowego mistrala podczas jazdy słychać skrzypienie tak jakby w okolicy przedniego mostu sprawdzałem olej jest , żadnej kalamitki nie ma więc czego tam może skrzypieć ? może też ktoś ma taki usterkę ???
artek33, 2015-03-14 21:40, napisał:
sadownik30, 2015-01-27 12:37, napisał:
W moim Mc f 70 jest też taki problem że na szosowym przełożeniu jest letkki grzechot w skrzyni od 1000-1500 obrotów czy ma ktoś podobny problem serwis mówi że wszystko jest ok
Tym bym się nie przejmował u mnie jest to samo szczególnie przy dużym obciążeniu to normalna rzecz że przenoszą sie drgania z silnika na resztę układu napędowego w końcu to nie jest silnik 6 cylindrowy ani też samochód gdzie jest koło dwumasowe i niweluje takie drgania
chodzi o to że ona grechocze na pusto gdy olej się rozgrzeje a pod obciąrzeniem to już jeden zgrzyt w kabinie a jak go kupowałem to był fajny cichy w kabinie
mirror, 2015-01-26 23:54, napisał:
Diopo, 2015-01-14 21:11, napisał:
W wersji 4 biegowej z nadbiegami ( 40 KM/H ) ten problem nie występuję .
A kto Ci tak powiedział???
Kolego ja też mam Rexa z skrzyniom 4x4 z nadbiegami i biegi wchodzą bardzo dobrze .Druga sprawa co do odmy, u mnie też pare kropel kapnie pomimo ,że silnik 78 km .
mirror, 2015-01-26 23:51, napisał:
artek33, 2015-01-11 20:14, napisał:
Mam pytanie do użytkowników Rexów czy miał ktoś problemy ze skrzynią biegów ja mam 5 biegową jak chyba większość Mam problem przy włączaniu biegu 2 czy to przy zmianie z 1 na 2 czy przy redukowaniu z 3 na 2 słychać zgrzytnięcie w skrzyni. Zaznaczam że nie jest to problem słabo wysprzęglającego sprzęgła gdyż sytuacja ta występuje tylko na tym biegu.
Kolego nie Ty pierwszy i nie Ty ostatni masz ten problem..szybciutko wyjaśniam, w Landinim bardzo częstą przypadłością jest wada synchronizatora biegu 2,3,4 nie ma reguły w jednym będzie ok w drugim zaś będzie zgrzytał i nic nie poradzisz,naprawa po za gwarancją troszeczkę Cię szarpnie po kieszeni bo 1 synchronizator to koszt ok 3 tyś zł nie licząc robocizny a wiedz że trzeba zerwać kabinę,pruć instalację i rozbebeszyć skrzynię do zera potem to wszystko ładnie dokładnie poskładać , jeśli będzie to robił laik to życzę powodzenia bo jeśli źle ustawi Ci naprzykład atak to bardzo szybko spotka Cię następna naprawa,potrzebne są narzędzia serwisowe bez których ciężko to wszystko popasować ...no to mniej więcej tyle,Landini ma też problem z podnośnikami gdzie nawet w nowych ciągnikach potrafią szybciutko odmówić posłuszeństwa a przyczyna jest prozaiczna .Ogólnie żecz biorąc landini nie jest złe ale musisz trafić na egzemplaż a ich ogólną bolączką jest fatalna jakość wykonania to samo dotyczy Maccormicków AMEN
Na bank jest to wpis konkuręcji nawet się domyślam jakiej ,ale nie jest to najważniejsze . Kolego pochwal się dlaczego to wszystko tak dobrze wiesz ,musiałeś swego czasu pracować w serwisie landiniego , a teraz już gdzie indziej się pracuje ,bardzo nie ładnie .
Mnie osobiscie DECOSTA ten wpis troche przerazil :P Tak jak pisalem juz kilka razy na tym forum uztykuje MC F80 od 5 lat do wymiany byla tylko jakas pierdola za 250zl przez ten czas a motogodzin jest prawie 4tys,, Gdyby nie ten wpis i kilka innych bez wahania juz dzisiaj zamowilbym sobie Landiniego Rexa 80, poniewaz chce w najblizszych dniach kupic sadownika, to przez te wpisy o skrzyniach Landiniego/MC troche mi sie odechcialo tej marki :P Bralem pod uwage jeszcze Carraro, New Hollanda, JD 5080GF moze Classa.. Mistrale i GM odpadaja bo sa za lekkie, potrzebuje minimum 65KM + troche masy... I czort wie co wybrac, jezdze po targach i nic mi to nie daje.. Wybieram sie teraz do kielc moze bd tam ten John Deere 75... Ale i tak ciezki wybor przedemna, bo albo jest na tym forum sporo konkurencji albo wszystkie maszyny wydaja dobre i zle egzemlarze.. Moze FEND nie ma zlych ale na niego mnie nie stac.. Mam do 170tys brutto przeznaczone na traktor....
A nie wiem jakos nie zwrocilem uwagi na tego sadownika :P a po 2 wystarczy kasy na Masseya?
za 68KM usłyszałem ok 130 tys netto, za fajnie wyposażoną wersje, silnik Sisu od Fendta podobno bardzo oszczędne, pomimo, ze wąski to kabina wygodniejsza jak w Claasie i Carraro, jak bym miał twoją gotówkę to albo Massey albo JD jak potrzebujesz takiej mocy, aczkolwiek tu wiadmo pojemność to i spalanie konkretniejsze
Portal sadownictwo.com.pl powstał i działa jako niezależny serwis internetowy przeznaczony dla producentów owoców.
Data założenia: 10 czerwca 2001 r.
Pomysłodawca i twórca: Marcin Zachwieja
Portal sadownictwo.com.pl
e-mail: kontakt@sadownictwo.com.pl