Witam wszyskich czy ktoś posiada ten ciągnik i może podzielić się opinią ,czy warto go kupić.
http://allegro.pl/ciagnik-rolniczy-bison-50-nowy-nie-ursus-5044-5034-i4952707141.html
Witam wszyskich czy ktoś posiada ten ciągnik i może podzielić się opinią ,czy warto go kupić.
http://allegro.pl/ciagnik-rolniczy-bison-50-nowy-nie-ursus-5044-5034-i4952707141.html
ale z parametrów to samo co ursus5044 tylko tłumnik do góry a cena dobra ciekawe jak z trwałością
Tylko do ursusa bez problemu dostanie sie czesci a do tego cos podnie i ściągać z Chin.Pewnie wszystko zostalo wyprodukowane w Chinach również silnik bo nawet marki nie podali tylko śmieszne Euro lll
Traktor jest produkowany przez firmę Chery http://cheryihi.gmc.globalmarket.com/products/details/40-70hp-2-4wd-tractor-2324907.html a w Polsce zmienili tylko nazwę
W papierach nioe będzie widniał jako Bison lecz jako Chery RK504. Nie ma co porównywać ciągnika do produktów wielkich koncernów. Scharakteryzuje to jakie wywarł na mnie wrażenie. Jest to nic innego jak ursus 5034 i Foton 504, więc numery silnika powinny być te same, jednak z wymienionych trzech foton ma zupełnie inny numer. Jakość wykonania fotona i bisona jest nieporównywalna, foton skrzypi, nie da się jeżdzić i jest toporny, biego nie wchodzą tak jak powinny. OSobiście decyzja padła na bisona (dopłaty uni) i czekamy na podpisanie umowy i zakup traktorka. Sprzedający jest bardzo miły i nie ma problemu z dogadaniem się. A więcej o samym traktorku w porównaniu do fotona, można znależć wiele zdjęć fotona na ktorych widac ze caly silnik malowany po zlozeniu tutaj jednak nie było tak, najpierw malowane dopiero składane. Po kontakcie z fotonem zauważyłem farbę na oponach, więc łatwo się domyślić jak było składane. Wał napędzający przednią oś w fotonie był jakby oblany farbą, bo tego zacuieakmi się nazwać nie dało. Ci co porównują ciągnik za 60k do tego za 150k niech lepiej siedzą cicho, bo wiadomo nie ma co porównywać, ale a te pieniądze co więcej chcieć. Przeglądy są dwa w roku z tego co pamiętam. Na marginesie mówiąć ciekawą notką na stronie producenta jest to, że podpisała umowę z firmą Class któa będzie u nich produkować ciągniki. Przekopałemcały internet w poszukiwaniu jakiś wiadomości o tym ciągnik, natrafiłem na wiele ciekawych informacji. Z mojego punktu widzenia jest to rozwojowa firma wprowadzająca na rynek tanie dobre ciągniki, aby rozpowszechnić je, widząć sama produkcję tego ciagnika i linie produkcyjną byłem w szoku, sama linia nie odstaje od innych koncernow. Sama firma nie osiagnie nigdy takiej sprzedawalności jak Kubota czy Case ale ma duże szanse.
Oceniam go jako dobry niskobudżetowy ciągnik. Plusem jest takŻe brak turbiny, bo w tanich ciągnikach mogłaby szybko uledz uszkodzeniu, budowan silnika jest bardzo podobna do C360. Osobiście zamierzam zdać recenzje tego ciągnika dopiero jak będzie pracował, możliwe, że nakręce filmik. Aby obejżeć ciągnik jechałem pół polski ale opłacało się. Za te pieniądze gwarantuje nie znajdzie nic lepszego, testowane i sprawdzane było przeze mnie wszystko w podobnych cenach i przegrało z nieznanym nikomu chińczykiem, osobiście uwqażam, że sprzedawca powinien właśnie w województwie Mazowieckim postarać się o punkt sprzedaży, ale wszystko małymi kroczkami. Niestety nie było tych ciągników w czasie gdy rolnicy mieli więcej pieniędzy i większa ilosć rolników dostawała dotację, możliwe że do tej pory wybiłby się. P.S. Fotony sprzedają w punktach Ursusa, ale Chery nie, zastanawiam się czy nie jest to celowe zagranie, aby usunąć z bitwy kolejnego rywala, może się myle, dotarłem do informacji, że na polskę przybyło tylko 2 kontenery Ursusów 5034, nie wiem ile w tym prawdy, sprzedający Fotony twierdzą, że nic nie słyszeli o Bisonie ani Chery... Krótko mówiąc polecam, zobaczymy jak się spisze w pracy.
Konkretnie numer silnika przepisany z tabliczki znamionowej Bisona to : A498BT1 podaje jakby ktoś chaił o nim jakieś informacje.
Foton i tak jest najpopularniejszy i najlepiej z znany z chińskich traktorów.A ten Bison wygląda ochydnie i słaby dostęp części.Foton to wogóle inna bajka tam jest silnik perkinsa i wszystko inne niż w Bisonie.Bison nie nadaje się do sadu bo jest za szeroki.
Nie wiem czy Pan przeczytał co pisałem, że bison ma ten sam silnik co ursus, foton ma zaś inne numery jednak wygląd podobny. Za szeroki do sadu? Jest możliwość zwężenia jak i nawet poszerzenia, foton jest szerszy, jeżeli chce Pan pisać, że foton jest węższy prosze pisać że chodzi o fotona 504s, ten jest węższy. Mi akurat się podoba wygląd ale kwestia gustu więc to temat sporny, jeżeli ma Pan informacje dokładne o budowie silnika fotona oraz dostępności części do bisona to proszę podawać jakieś konkretne informacje, a nie posługiwać się domysłami. Po rozmowie ze sprzedawca fotona mogę powiedzieć że silnik ten leżał obok perkinsa jedynie. Może jest pan dobrze poinformowany i czegoś nie wiem, ale proszę o potwierdzone informacje ponieważ nie wiem czego sie spodziewać. Być może pierwsze wrażenie jest inne, jeździł Pan nim i korzystał? Pozdrawiam
Porównanie tyłów fotona 504 i fotona 504s oraz silnik 504
Ursus 5034 powstał w ramach wsółpracy firm Polmot-Warfarma oraz Foton Lovol.Ursus to kopia ciągnika Foton 504 i posiada ten sam silnik wzorowany na silnikach perkinsa.Silnik nazywa się Xinchai A498BT http://www.xinchaipower.com/cn/en/productshow.asp?id=45
Foton 504,Bison,Ursus 5034 posiadaja takie same silniki ale Foton stosował także silniki innych producentów http://www.alibaba.com/product-detail/New-arrival-QLN-504-foton-4x4_1881567884.html http://www.autosite.ua/chery-504_auto_1724695.html
W sprawdzanym fotonie różnił się numer silnika, miał inną końcówkę niż ursus i bison, nie pamiętam dokładnie jaką, dziękuję za taką informację, aż tak w temat fotona się nie wgłebiałem, chętnie poczytam o nim
Zamiast tego Bisona wolał bym chyba wybrać jakiegoś Farmtraca choć oni nie mają nic wąskiego w ofercie. Ale to tylko moja opinia. W takim razie kolego jak zamówiłeś to jak już dostaniesz towar to pisz opisuj wszystko po kolei jestem ciekaw jak ten ciągnik będzie Ci sie sprawował.
ja kupiłem taki ciągnik i jestem zadowolony dodam że mieszkam 30km od fabryki famtraka i znam kilka osób kture tam pracują stanowczo odradzali tego 48konneko są bardzo awaryjne
WItam, użytkuję ten ciągnik już ponad pół roku. W pracach pomaga wysłużonemu już ursusowi C360, aktualnie jedynym zadaniem "sześćdziesiątki" jest ładowanie skrzyiopalet na przyczepki i ewentualny transport do miejsca docelowego. Bison, a właściwie Chery RK504 pracował w wielu sprzętach, tj.:
-platforma sadownica,
-przyczepka sadownicza,
-opryskiwacz sadowniczy oraz zawieszany,
-siewka
-pług,
-brony,
-kultywator,
-tależówka,
-brona aktywna,
-świder hydrauliczny do słupów,
-kosiarka, itp.
Szczerze mówiąc jestem zadowolony z tego ciągnika, wydaje się mieć więcej siły od Ursusa co widoczne jest w pługu. Warto wspomnieć, że ciągnik pracuje w sadzie o powierzchni 2,3Ha więc nie ma przy czym zbytnio się napracować, do dzisiejszego dnia ma ok. 200mtg. CIągniczek miał jedna wadę fabryczną i kilka małych mankamentów jednak przy tej cenie pozwole sobie je pominąć, zważywszy, że importer zapewnia serwis, który sprawnie przeprowadza naprawe usterki.
Tego roku doswiadczyliśmy prawdziwego lata, jednak ciągnik ten gorąca się nie boi, nie odmawia współpracy również w zimę, przy 20 stopniach mrozu na zewnątrz (w garażu temperatura jest trochę wyższa) jakie w tym roku już doświadczył odpalił na dotyk. Pompa hydrauliczna pracuję dobrze, podnośnik się nie zacina. Ciągniczek nie należy do najmniejszych, ale przez to daje mu 9/10. Ktoś pyta czy polecam? Zdecydowanie za te pieniądze jest to najlepszy NOWY ciągnik, dlaczego twierdzego uważam go za najlepszego?
Jeździłem przed zakupem dużo oglądając inne ciagniki tej klasy i nie umywały się przy nim, to solidna konkurencja dla Farmtracka, Fotona i podobnych której łatwo nie pokonają, dadam, że podczas podróży po Litwie widziałem dużą ilosć komisów z tymi ciagnikami, aż dziwi mnie fakt, że u nas jest ich tak mało, jednak nasi rolnicy i sadownicy nie zaufają chińczykowi, ja zaufałem i nie żałuję. Nie ma bajerów, zato go lubię.
Klimatyzacja? Brak, jest tylko wentylator który daje rade, aż za bardzo, musiałem zrobić regulator do niego aby go spowolnić.
Radio? Jak zainstalujesz będzie, miejsce jest na to przeznaczone.
Ogrzewanie? Jest i to bardzo wydajne.
Przedni napęd? Bardzo dobrze się sprawdza.
Układ kierowniczy znacznie lepszy i czulszy niż w Kubocie (porównywalem, gdy stał jeden obok drugiego).
Silnik? Perkins, 4 cylindry bez turbo, nie ma co się zepsuć (montowany również w wózkach widłowych, częsci do niego są dostępne w polsce).
Jakieś pytania? Proszę zadwać, a odpowiem!
A jaka to wersja RAFAl1502 normalna czy ta oszerokosci152 bo tak ma 165cm.Obciazniki z tyłu masz zdjete te wystajace?Mi sie podoba za te cene ,mam 3p sadownicze chetnie bym wymienił na takie cos.Moje 3p tak wyglada msle sprzedac i kupic tego bisona
Ciągnik ma ok 150cm (dokładnie nie pamiętam), węższy być nie może ze względów konstrukcyjnych (wsporniki kabiny itp). Wiadomo, jest to dużo wygodniejsze od Ursusa, ale wytrzymałością nic nie dorówna ciągniką z serii C. Aktualnie są założone po 4 obciążniki na stronę (120kg na koło). Gorąco polecam ten ciągnik. Kupowałem go od pierwszego (chyba) importera w naszym kraju. Bardzo dobrze jest się z nim dogadać w każdej kwestii oraz dowiedzieć o wskazówkach eksploatacyjnych. Słyszałem, że ludzie zakładali opony 14,9. Zastanawiałem się nad tym jednak na razie nir ma takiej potrzeby, jeżeli wrócą mokre lata znowu zacznę się nad tym zastanawiać. Warto wspomnieć o spalaniu. Możecie nazwać mnie szaleńcem, ale ciągnik ten spala mi ok 2-2,5l/mtg (tak wyszło mi z moich wyliczeń), wiadomo nieraz spali więcej... Mankamentem jest brak górnego zaczepu co w sadownictwie jest niedopuszczalne, mimo, że przyczepka i platforma jest zaczepiana pod TUZ postanowiłem sobie taki zaczep sprawić. Generalnie zaczep do tego ciągnika jest niedostępny. Udało mi się skontaktować ze sprzedawcą fotonów, który miał na stanie taki zaczep. Cena mnie powaliła na kolana, 2500zł za zwykły nieruchomy zaczep. Tutaj więc kupiłem prawie nie używany zaczep od fergusona. Zrobiłem rysunek techniczny mocowań do niego po czym wykonałem je na frezarce z blachy 12mm, w miejscu mocowania bolcami dodatkowo druga blacha 12mm. Całość kosztowała mnie tylko tyle ile dałem za używany zaczep. Zrezygnować musiałem jednak z obudowy wałka. W najbliższym czasie zamierzam założyć do niego przedni maszt od ursusa (warto wspomnieć, że taki maszt musi mieć mocowanie z tylnym mostem, w C360 jest tylko przykręcony do przodu ciągnika. Godnym przeciwnikiem dla tego ciągnika jest Tuber 50 jednak jest on nieco droższy.
Gdyby ten ciągnik został sprowadzony kilka lat wcześniej gdy ludzie kupowali najwięcej ciągników z działań PROW i punkty sprzedaży byłyby zlokalizowane w zagłębiach sadowniczych zakładam, że więcej tego by jeździło. Identyczny ciągnik z pługiem widziałem w Warszawie, jedna śmieszna przeróbka była w nim zastosowana, z racji tego, że właściciel terenu trzymał go pod chmurką dospawane zostały uchwyty i został zamknięty dwiema kłódkami.
Czemu? Proszę zobaczyć co pisałem jakiś czas temu na ten temat, jest wyżej :) w moim przypadku węższy ciągnik nie sprawdziłby się u mnie w sadzie, więc wszystko zależy od konkretnego przypadku. Foton sadowniczy jest gorzej spasowany niż rolniczy, biegi wchodzą barszo ciężko. Chery rozstawem kół jest pomiedzy Fotonem 504s, a Fotonem 504. Widziałem w internecie że jest już w sprzedaży nowy sadowniczy Foton, mający już ręczny gaz oraz rewers przy kierownicy, być może problem z biegami został rozwiązany. Dodatkowo cena. Foton sadowniczy kosztuje o ile pamietam ok 80tyś. Osobiście wolałbym w dołożyć i zakupić ciągnik marki TYM jakiś 50-60KM, bardzo przyjazne i dobre ciągniki.
nie wiem jak teraz cena, znajomy mowił, że ok 54tys netto kosztował go foton, nie wiem jak kabina w bisonie, ale w fotonie sząłu nie ma, adekwatne jest to do ceny no i szerokości, co do biegów, to wąpie żeby była różnica, może akurat takie egzemplarze się trafiły, jeżeli komuś 150 czy 160cm szerkości odpowiada to powinien wybrać najtańszą opcje
54tyś netto to zapewne wersja szeroka, niedawno robiłem porządek w papierach i wyrzuciłem oferty na Fotony, gdyby nie to napisałbym jakie ceny mi wystawili wtedy. Pamiętam, że cena sadowniczego była 75tyś brutto i to była cena promocyjna bo był to egzemplarz z 2014 roku. Być może teraz coś się zmieniło, oglądałem je w zime zeszłego roku, chyba był to luty jednak pewien nie jestem. U mnie problem pojawia się gdy jest mokro wtedy wybijają się koleiny w rzędach oraz w jednym miejscu na nawrocie, dojazd do sadu wtedy też jest utrudniony, jeszcze 3/4 lata temu ciągnik "topił się" w myśli o tym wybrałem szerszy ciągnik żeby był mniej wywrotny, nowe nasadzenie będę ciął troche mocniej. Co do biegów problem jest przez cięgna i wszystkie dźwigienki, w sadowniczym jest ich więcej a na każdej dźwigience jest jakiś luz i podejrzewam, że to przez to w Chery jest fak samo jednak tych dźwigienek jest mniej, mimo to planuje w przyszłości dorobić swoje dźwigienki żeby nie było na nich luzu ew. skasować poprzez wstawienie tulejki w tych oryginalnych.
A tak w rostawie 4 metry to jak sie miesci ten bison50,ta kabina troche duża mozna by koła na piastach zwezić,obciążników na tył po dwa ale kabina dokładnie błotniki szerzej będą chyba że je przyciąć.Jak z chałasem ,czy te dzwignie nie drzą za bardzo przy wyrzszych obrotach.Jakim biegiem pryskasz,jaki opryskiwacz, jakie obroty RAFAL 1502?Urzywałes wałka 1000 obr?Jak sie spisuje pod góre bardzo robi koleiny ,poruwnujac c 360.
Używam 6 letniej ślęzy pilmet 1024 z lolumną, pryskam na pośredniej 2. Pod górkę zbiera się jak C360. Hałasować to lekko hałasuje spowodowane jest to dużym otworem pod fotelem, na wiosnę zamierzam przykleić matę wygłuszającą z allegro, 10 min roboty, zobaczymy jak wyjdzie. W sprawie kolein nie powiem po tym roku zbyt dużo bo rok był suchy i jesień też dużo wody nie pdzyniosła. Czytałem gdzieś że ktoś założył opony 14,9 żeby nie ryć się ale pisał że to z powodu tura. Radzę i tak przejechać się do sprzedawcy zobaczyć, usiąść i się przejechać, ja jechałem 250km w jedną stronę pod Częstochowę żeby go obejrzeć. Kabina u mnie jest w najwęższej możliwej konfiguracji. Żeby był węższy trzebaby dokonać modyfikacji. Kabina jest ogromna, jest to i na plus i na minus, duża widoczność ale trzeba uważać na gałęzie, niestety nie ma uchylnej przedniej szyby co byłoby fajne. Sprzedawca przed zakupem poinformował mnie że ma na placu wersje z klimatyzacją jednak wybrałem wersje bez niej. W razie co są firmy montujące klime na tej samej zasadzie czyli w dachu.
Hej! Mam pytanie do użytkowników Bison 50parę pytań tzn. jak się wam sprawuje po tylu latach ten ciągnik? Obecnie jego następcą jest zoomlion 504 i powiem szczerze że wasze komentarze na temat tych ciągników mnie zaciekawiły bo dotychczas chciałem kupić jakiś używany landini czy nh a ten bison nowy kosztuje tyle co tamte używane z kilkutysięcznym przebiegiem.
Chciałęm zapytać czy coś z nimi się dzieje, jak z dostępnością części w przypadku awarii itp.
Czy jest tutaj ktoś z okolic Krakowa kto użytkuje już ten ciągnik tzn bison cherry Zoomlion???
Chciałby się podzielić spostrzeżeniami??
Portal sadownictwo.com.pl powstał i działa jako niezależny serwis internetowy przeznaczony dla producentów owoców.
Data założenia: 10 czerwca 2001 r.
Pomysłodawca i twórca: Marcin Zachwieja
Portal sadownictwo.com.pl
e-mail: kontakt@sadownictwo.com.pl