Polskie jabłka radzą sobie w 2023 roku lepiej niż w grudniu ubiegłego roku.
Mateusz Wajnert z Galster, twierdzi, że obecnie istnieje duży popyt na odmiany eksportowe. „Po powolnym grudniu, od tamtej pory był to dobry czas. W ciągu ostatnich kilku tygodni popyt był bardzo duży, a większość naszych rynków jest obecnie zaopatrywana w płynny sposób. Widać duży popyt na najpopularniejsze odmiany eksportowe, takie jak Gala Royal, Red Chief i Golden, a jabłka muszą być w dobrym stanie dla naszych klientów”.
Chociaż poziom zapasów jest mniej więcej taki sam jak w zeszłym roku, o tej porze roku Wajnert uważa, że mogą sprzedawać więcej jabłek niż mają w magazynie, ponieważ istnieje popyt: „W naszej firmie obserwujemy podobne zapasy jabłek w porównaniu z poprzednim sezonem o tej porze. Patrząc na popularne odmiany eksportowe, mamy większe możliwości sprzedaży większych ilości jabłek niż posiadamy we własnym magazynie. Z tego powodu Galster chciałby współpracować z większą liczbą sadowników i mieć solidne partnerstwo. Moglibyśmy im pomóc, zapewniając dobre zarządzanie gospodarstwem i wiedzę fachową, a jednocześnie będąc w stanie sprzedawać dla nich jabłka. Pracujemy nad szczegółami, aby w przyszłości mieć większy wolumen eksportu dla naszych klientów”.
Wajnert twierdzi, że dla producentów jabłek, którzy nie uprawiają popularnych odmian eksportowych, może to być ciężki sezon. „Ceny jabłek różnią się w zależności od odmiany. Popularne odmiany eksportowe mają dobrą cenę, podczas gdy niepopularne odmiany eksportowe osiągają słabe wyniki. Tak więc dla sadowników i eksporterów, którzy mają na stanie popularne odmiany eksportowe dobrej jakości, ten sezon będzie dobry. Ci którzy produkują mniej popularne odmiany, mogą mieć w tym roku trudniej. Ceny opakowań, energii i pracowników rosły wykładniczo w ostatnich latach i nadal rosną jeszcze bardziej”.
"Targi Fruit Logistica w Berlinie były dobrą okazją do omówienia bieżących spraw z naszymi klientami i zaplanowania działań na najbliższe miesiące. Ale najważniejszym aspektem targów było spotkanie się z naszymi klientami twarzą w twarz, rozmowa nie tylko biznesowa, ale także podtrzymanie dobrej przyjaźni, tak pracujemy – podsumowuje Wajnert.
- źródło: freshplaza.com
Najnowsze komentarze