Jak informuje Związek Sadowników RP:
Od marca br. Związek Sadowników RP realizuje trzyletnią kampanię informacyjno - promocyjną pt. Czas na jabłka z Europy w Azji na dwóch rynkach Wietnamu i Indii.
Dlaczego właśnie Wietnam:
- W zasadzie nie ma własnej produkcji jabłek i borówek.
- Jest w niemal 100 % uzależniony od importu.
- Roczny import jabłek przekracza nawet 100 tys. ton,
- Dynamicznie rośnie konsumpcja borówek.
- Jest wysoki wzrost gospodarczy, co przekłada się na dochody społeczeństwa.
- Władze wspierają urozmaicenie diety obywateli.
- Jest podpisane Porozumienie o Partnerstwie i Współpracy oraz umowa o wolnym handlu (EVTA) pomiędzy Wietnamem i Unią Europejską.
- Pomiędzy Polską i Wietnamem są historycznie dobre relacje polityczne.
- Nasza oferta odmianowe odpowiada gustom Wietnamczyków.
- Duża diaspora w Polsce sprzyja rozwojowi kontaktów biznesowych.
Wietnam jako jedna z najszybciej rozwijających się gospodarek Azji Południowo-Wschodniej , dlatego oferuje europejskim producentom owoców nowy rynek zbytu.
Zapotrzebowanie konsumentów w tym kraju jest na tyle duże, że rodzima produkcja jest w stanie zaspokoić je tylko w niewielkim stopniu.
Wraz ze wzrastającym zapotrzebowaniem na produkty wysokiej jakości region ten staje się coraz bardziej atrakcyjny dla eksporterów jabłek z Europy.
- źródło: facebook.com/ZwiazekSadownikowRP
Najnowsze komentarze