Dr Paweł Kraciński z Instytutu Ekonomiki Rolnictwa i Gospodarki Żywnościowej, Pan Poseł Mirosław Maliszewski Prezes Związku Sadowników RP oraz Mathias Ebert z Hartwig Mathias Ebert Consult udzielili odpowiedzi na pytanie „Dlaczego nie ma polskiej marki jabłek ?
Prelegenci zgodnie stwierdzili, że stworzenie polskiej marki jabłek będzie bardzo trudnym zadaniem. Czy jest to w ogóle możliwe ? Jakie działania trzeba podjąć żeby taka marka miała szansę powstać i utrzymać się na rynku ? Kto miałby być odpowiedzialny za polską markę jabłek ? Odpowiedzi w materiale filmowym.
Pojedynczy sadownik czy pojedynczy sadownicy nie są wstanie założyć marki. Aby stworzyć markę potrzeba w pierwszej kolejności organizacji producenckiej, w drugiej firmy handlowej, która zrzesza producentów. O marce „Polska” lepiej zapomnijmy. Nie przypilnuje się wszystkich sadowników, wszystkich organizacji, wszystkich firm handlowych aby dbały o jakość (…) – mówił dr Paweł Kraciński z Instytutu Ekonomiki Rolnictwa i Gospodarki Żywnościowej.
Aby stworzyć polską markę jabłek konieczna jest współpraca wielu środowisk (…). Czy Polska wykorzystała okazję kiedy pojawiła się odmiana Ligol na rynku ? Jest to odmiana, która spełniała oczekiwania dużej liczby konsumentów. Mogłaby się stać w którymś momencie, albo powinna stać się już dużo wcześniej odmianą klubową. Wtedy moglibyśmy coś na formę marki stworzyć, ale do tego musi być utworzony system jakości, musi zostać stworzona instytucja, która będzie zajmowała się kontrolą tego towaru na rynku. Widzę możliwość stworzenia marki dla konkretnej odmiany, ale nie ogólnej marki „Polska” (…) – poinformował Poseł Mirosław Maliszewski Prezes Związku Sadowników RP.
Zachęcamy do subskrypcji naszego kanału na youtube.com/sadownictwo aby śledzić najnowsze materiały video i relacje LIVE.
Najnowsze komentarze