Deutz-Fahr wprowadza do oferty ciągniki sadownicze z napędem bezstopniowym ! Oprócz skrzyni biegów nowe modele oferują wiele ciekawych rozwiązań, między innymi:
- podłokietnik wielofunkcyjny z joystickiem (!!!) - jest to pierwszy sadownik na rynku w historii z podłokietnikiem (!!!),
- niezależna, wielowahaczowa amortyzacja kół przedniej osi,
- układ kierowniczy SDD z redukcją liczby obrotów kołem kierownicy w trakcie manewrowania,
- kąt skrętu kół do 60 stopni,
- hamulce na 4 koła,
- funkcja PowerZero - utrzymanie zatrzymanego ciągnika bez trzymania pedału hamulca przy włączonym kierunku jazdy,
- funkcja Trailer Stretch do jazdy z przyczepami ze wzniesień,
- 2 tempomaty,
- 3 tryby pracy napędu: Auto, Manual, WOM,
- rewers elektrohydrauliczny z regulacją czułości,
- trzy prędkości WOM tylnego, w tym ECO,
- hydrauliczny hamulec postojowy z krótką dźwignią,
- elektroniczny podnośnik tylny,
- hydraulika z pompą Load-Sensing 100 l/min,
- maksymalnie do 9 (!!!) obowdów hydraulicznych,
- programowanie czasu, wydatku oleju, priorytetowych obwodów,
- kabina cztero-słupkowa z płaską podłogą (!!!),
- deska rozdzielcza regulowana z kołem kierownicy
- ....i wiele innych.
Skrzynia bezstopniowa nowych modeli 5DS TTV gwarantuje optymalne wykorzystanie momentu obrotowego od silnika na koła ciągnika w każdym terenie.
Zaawansowany technicznie układ napędowy przekazuje i rozdziela moment na koła ciągnika. Układ elektronicznego sterowania dba o utrzymanie najlepszych parametrów trakcyjnych w każdym terenie. Jednocześnie utrzymano zredukowane zużycie paliwa. Połączenie przekładni mechanicznej oraz hydrostatu zapewnia pełne wykorzystanie napędu. Skrzynia biegów w modelach Serii 5DS TTV oferuje zakres prędkości jazdy do 40 km/h przy obrotach silnika zredukowanych do 1650 obr./min.
Sposób sterowania układu napędowego przenosi komfort użytkowania ciągnika na zupełnie nowy poziom, niedostępny do tej pory w modelach sadowniczych. Operator zadaje jedynie prędkość maksymalną jazdy, wciska pedał przyspieszenia i nie musi dbać o pracę zarówno silnika jak i skrzyni biegów. Napęd pracuje w sposób taki aby optymalnie wykorzystać potencjał jednostki napędowej w zależności od obciążenia. Tempomat dodatkowo zwiększa komfort użytkowania ciągnika. Operator może zapamiętać i wywołać prędkość jazdy poprzez wciśnięcie jednego przycisku.
Układ napędowy sterowany jest za pomocą joysticka wielofunkcyjnego zabudowanego w podłokietniku. Wszystkie główne funkcje napędu sterowane są za pomocą dłoni. Przyciski programowalne na joysticku MaxCom mogą być przypisane na przykład pod zmianę kierunku jazdy. Operator może także zmieniać charakterystykę napędu. W ustawieniu minimalnym ciągnik operuje na niskich prędkościach obrotowych oferując zredukowane zużycie paliwa. W ustawieniu Power, ciągnik pracuje z wysokimi obrotami i zapewnia największy zapas mocy.
Informacja prasowa Deutz-Fahr
Więcej informacji dostepnych na stronie deutz-fahr.com
Najnowsze komentarze