Ponieważ sadownicy starają się ciąć koszty, mało prawdopodobne jest, aby ktokolwiek zainwestował duże pieniądze w uprawę odmian klubowych jabłoni – wyjaśnia Jakub Krawczyk z Appolonia:
„Odmiany klubowe stają się w Polsce coraz bardziej popularne i wiele dużych firm inwestuje w ten sektor. Stworzenie dobrej odmiany klubowej zajmuje trochę czasu, a jej wypromowanie w odpowiedni sposób wymaga jeszcze większych pieniędzy. Oczywiście bardzo dobrze byłoby mieć w ofercie klubową odmianę, ale trudno powiedzieć, czy będzie to opłacalne, zwłaszcza teraz, gdy ludzie szukają bardziej tańszych produktów niż fantazyjnych klubowych. Słyszymy od hodowców, że ze względu na trudne czasy tną koszty, kiedy tylko mogą, aby produkować normalne popularne odmiany, więc inwestowanie w nowe sady dużymi kwotami pieniędzy nie jest obecnie dużym trendem”.
- źródło: freshplaza.com / Czytaj całość na freshplaza.com
Odmiany klubowe cieszą się coraz większą popularnością i Mohamed Marawan, właściciel Sarafruit jest przekonany, że Polska mogłaby stać się liderem odmian klubowych w Europie.
„Myślę, że będzie za kilka lat. Jeśli porównamy to z tym, co było jakieś siedem lat temu, to wydaje się, że polski sektor jabłkowy rozwija się w szybkim tempie. Myślę, że za kilka lat będziemy na top of Europe. Polska będzie konkurencyjna w całej Europie. Wystarczy spojrzeć na naszą reputację w odmianach pozaklubowych: Słyszę od klientów, że nasza Gala jest najlepszą Galą, jaką można znaleźć w Europie”.
Wysokie ceny energii zdenerwowały wielu producentów jabłek. Według Marawan wszystko zaczyna się od inwestycji w jabłka branżowe, a następnie rozwijania segmentu I klasy. „Jabłka przemysłowe zawsze będą potrzebne. W związku z tym polski rząd będzie musiał inwestować w zakłady przetwórcze, ponieważ musimy rozwijać ten sektor, aby zagwarantować sadownikom wystarczającą ilość pieniędzy. Tylko wtedy jabłka przemysłowe mogą pomóc osiągnąć wzrost klasy I. ponieważ najpierw trzeba pokryć koszty uprawy” – podsumowuje.
- źródło: agf.nl / Czytaj całość na agf.nl
Możemy sobie opowiadać super marzenia o odmianach klubowych, a jeśli konsument nie będzie wiedział nic więcej niż co do tej pory widział - zapomnijmy że będziemy na tym zarabiali
Zobaczcie materiał video:
Najnowsze komentarze