W pierwszym półroczu wyhamowała sprzedaż jabłkowych trunków. Jednak reszta 2016 roku powinna być dla nich już znacznie lepsza - podaje rp.pl
Młody rynek cydrów przyzwyczaił nas do skokowych zwyżek sprzedaży w poprzednich sezonach. Tylko w 2015 r. sprzedaż tych lekkich alkoholi z jabłek zwiększyła się o niemal 50 proc., do 12 mln litrów. Ten rok cydry zaczęły jednak lekką zadyszką, bo Polacy kupili ich nie więcej niż 7 mln litrów.
– W pierwszym półroczu 2016 r. sprzedaż cydru była stabilna i utrzymała się na poziomie sprzed roku – mówi Jerzy Kwaśniewski, prezes Związku Pracodawców Polska Rada Winiarstwa (ZP PRW). – Spowodowały to dość chłodny początek lata oraz pojawienie się konkurencyjnych produktów z branży piwnej – wyjaśnia.
Największym rywalem cydru są piwa smakowe, w tym radlery (piwo jasne pełne z lemoniadą). W 2015 r. łączna sprzedaż mieszanek piwnych zwiększyła się o 17 proc.
Wyhamowanie na rynku cydru jest zdaniem branży chwilowe. A popyt na ten alkohol ponownie wystrzeli w – kluczowym dla niego – trzecim kwartale. – Liczymy, że na koniec 2016 r. sprzedaż cydrów osiągnie zakładany wcześniej poziom 15 mln l – szacuje szef ZPPRW.
- źródło: rp.pl / Czytaj całość >>>
Najnowsze komentarze