Witam serdecznie
Jeśli chodzi o właściwy dobó oleju to zawsze polecam lekturę producenta lub tzw. dokumentację techniczno ruchową tzw. popularną DTR-ke.
Kazdy nowy ciągnik, maszyna takową ma.
90% sprzętu funkcjonuje na olejach Fuchs-a które są od siebie bardzo dobre i optymalnie dostosowane do każdej aplikacji.
Jeśli chodzi o sprawę olejów syntetyczny to optymalnym produktem jest olej w 100% syntetyczny ale takowych w Polskce jest bardzo mało a te które są są po prostu drogie i mało kto decyduje się na zakup oleju o najwyższych specyfikacjach do diesla np. API CJ-4.
Przykładem oleju w 100% syntetycznego jest jeden z najlepszych produktów na rynku firmy Amsoil 15W40 100% Synthetic Premium Diesel Oil.
Oczywiście są firmy tańsze jak Lotos, Orlen, Specol ale często wraz z ceną jakości nie otrzymamy tak wysokiej.
Oczywiście jeśli chodzi o motogodziny to każda szanująca się firma ma możliwości opracowania indywidualnego porgramu dla konkretnych maszyn i urządzeń co zapeni później utrzymanie maszyn w sprawności.
Każdy ciągnik może inaczej pracować jeden traktor ciągnie średnią przyczepę pół dnia w polu a inny pracuje na 3/4 gwizdka na pierwszych biegach w warunkach extramalnych i przy ogromnych obciążeniach.
Jeśli chodzi o zwolnice warto również wziąść pod uwagę czy producent nie zaleca do nich oleju z dodatkiem LS ( Limited Slip) podobnie jak do hamulkców mokrych.
Pozdrawiam serdecznie
Piotr Dziektarz
http://www.zmienolej.pl/